Desítky let stál bez povšimnutí na zahradě. V dražbě byl prodán za dva milióny korun. To je příběh Jaguaru E-Type z roku 1963.
V loňském roce jsme byli několikrát svědky nálezu hodnotných automobilů, které byli desítky let ukryty před zraky okolního světa. Mezi tyto objevy můžeme bezesporu zařadit i Jaguar E-Type z roku 1963, který stal bez povšimnutí desítky let na obyčejné zahradě a jako nepojízdný vrak pomalu zarůstal okolní vegetací.
Tento, kdysi slavný stroj byl původně majetkem muže jménem Ivor Arbite, jenž byl majitelem několika nahrávacích studií a zároveň byl zodpovědný za logo slavné hudební skupiny The Beatles.
Mezi lety 1965 – 1967 automobil prošel pod rukama hned několika majitelů, až „zakotvil“ u svého posledního vlastníka – Franka Richese.
Ten vůz využíval vice než hojně do doby, kdy v roce 1969 zničil spojku. Namísto její opravy se majitel vozu rozhodl vůz „uklidit“ a zamknout v garáži. Zde vydržel až do konce osmdesátých let, kdy byl přesunut na majitelovu zahradu.
Odtud byl zachráněn až v roce 2015, kdy byl „zachráněn“ a vydražen za zhruba 2 miliony korun. Doufejme, že mu jeho nový majitel co nejdříve navrátí jeho původní vzhled a zašlou slávu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?