Audi představilo nový malý crossover s názvem Q2 a než se vůbec dostal do prodeje, máme tu počítačovou vizi ostrého provedení RS.
Ta dostala označení RS Q2 a podle zákulisních zpráv by se mělo opravdu objevit, a to už v roce 2018. Doplní tak modely SQ5 a SQ7, které již v nabídce Audi jsou. Nejvýkonnější verze RS Q2 je postavena na stejné platformě jako VW Golf R, což znamená, že pod její kapotou bude moci pracovat benzínový dvoulitr s výkonem 300 koňských sil.
Standardem bude pohon obou náprav Quattro a přibližnou podobu auta nám ukázal X-Tomi Design. Ten přidal větší kola z modelu RS Q3, rudě červený lak karoserie, výrazné spoilery a širší boční prahy.
Otázka pak zůstává, na kolik by tenhle malý prcek vyšel, spekuluje se o cenovce okolo 40 tisíc eur. Tak či tak, jestli se za dva roky objeví na trhu tenhle malý ďábel, máme se nejpíše na co těšit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.