Zatímco ve formuli 1 jsme v posledních letech zvyklí na safety cary s trojcípou hvězdou ve znaku, v motocyklových závodech MotoGP vídají fanoušci pravidelně na tratích vodící vozy značky BMW. V této spolupráci se bavorská automobilka i organizátoři Moto GP rozhodli pokračovat a odhalili zbrusu nový safety car pro nadcházející závodní sezónu.
V loňském roce jsme na tratích MotoGP pravidelně vídali v pozici safety caru BMW M4 Coupe. Pro letošní rok si připravila německá automobilka menší kupé M2. Vůz je vyveden v bílé barvě Alpine White v kombinaci s „válečnými barvami“ BMW M. Na voze samozřejmě nalezneme i mnoho doplňků a součástí, připomínající závodní účel vozu.
Mezi tyto elementy patří přední splitter, zadní difuzor a spoiler, karbon-keramické brzdy, závodní zavěšení kol nebo například ochranná klec, která je převzata z modelu M4 GTS.
O pohon vozu se stará třílitrový šestiválec M TwinPower Turbo s výkonem 365 koňských sil.
Poprvé se vůz představí hned na úvodním závodě seriálu MotoGP, který bude probíhat dvacátého března v Kataru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.