Zatímco ve formuli 1 jsme v posledních letech zvyklí na safety cary s trojcípou hvězdou ve znaku, v motocyklových závodech MotoGP vídají fanoušci pravidelně na tratích vodící vozy značky BMW. V této spolupráci se bavorská automobilka i organizátoři Moto GP rozhodli pokračovat a odhalili zbrusu nový safety car pro nadcházející závodní sezónu.
V loňském roce jsme na tratích MotoGP pravidelně vídali v pozici safety caru BMW M4 Coupe. Pro letošní rok si připravila německá automobilka menší kupé M2. Vůz je vyveden v bílé barvě Alpine White v kombinaci s „válečnými barvami“ BMW M. Na voze samozřejmě nalezneme i mnoho doplňků a součástí, připomínající závodní účel vozu.
Mezi tyto elementy patří přední splitter, zadní difuzor a spoiler, karbon-keramické brzdy, závodní zavěšení kol nebo například ochranná klec, která je převzata z modelu M4 GTS.
O pohon vozu se stará třílitrový šestiválec M TwinPower Turbo s výkonem 365 koňských sil.
Poprvé se vůz představí hned na úvodním závodě seriálu MotoGP, který bude probíhat dvacátého března v Kataru.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.