Zatímco ve formuli 1 jsme v posledních letech zvyklí na safety cary s trojcípou hvězdou ve znaku, v motocyklových závodech MotoGP vídají fanoušci pravidelně na tratích vodící vozy značky BMW. V této spolupráci se bavorská automobilka i organizátoři Moto GP rozhodli pokračovat a odhalili zbrusu nový safety car pro nadcházející závodní sezónu.
V loňském roce jsme na tratích MotoGP pravidelně vídali v pozici safety caru BMW M4 Coupe. Pro letošní rok si připravila německá automobilka menší kupé M2. Vůz je vyveden v bílé barvě Alpine White v kombinaci s „válečnými barvami“ BMW M. Na voze samozřejmě nalezneme i mnoho doplňků a součástí, připomínající závodní účel vozu.
Mezi tyto elementy patří přední splitter, zadní difuzor a spoiler, karbon-keramické brzdy, závodní zavěšení kol nebo například ochranná klec, která je převzata z modelu M4 GTS.
O pohon vozu se stará třílitrový šestiválec M TwinPower Turbo s výkonem 365 koňských sil.
Poprvé se vůz představí hned na úvodním závodě seriálu MotoGP, který bude probíhat dvacátého března v Kataru.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?