Naši pravidelní čtenáři si jistě velmi dobře pamatují na článek, ve kterém jsme vás informovali o aukci, kde bude vydraženo jedno z nejvzácnějších vozidel na světě. Nyní vám přinášíme zprávu, jak tato aukce dopadla. Doporučit vám můžeme jediné. Pokud stojíte, raději se posaďte, nebudete totiž věřit vlastním očím.
Původní odhady hovořily o tom, že by se cena Ferrari 335 S Spider z roku 1953 mohla vyšplhat až na astronomických 30 milionů amerických dolarů, což je v přepočtu zhruba 750 milionů korun. Pokud by se vůz, poháněný masivním motorem V12 s objemem 3,8 litru a s výkonem o počtu 360 plnokrevných italských hřebců, za tuto částku opravdu vydražil, stal by se s jistotou nejdražším vozem, prodaným za poslední roky.
Nikdo ale nečekal, že tento automobil s bohatou závodní historií překoná svou cenou všechny dosud prodané automobily v historii. Konečná prodejní cena se vyšplhala na závratných 35 milionů amerických dolarů (875 milionů korun).
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?