Povinnost výměny motorového oleje se týká snad každého majitele automobilu a vždy platí, že na jeho kvalitě by se nemělo šetřit. Problé ale je, když si koupíte značkový olej a on je padělaný.
Ruská policie totiž v tomto týdnu zatkla skupinu několika podvodníků, kteří vyráběli falešné značkové motorové oleje světoznámých značek. Celý gang padělatelů měl vše promyšlené. Měl svoje tajné zdroje, které jim zajišťovali všechny potřebné věci k tomu, aby k výrobě olejů mohlo docházet.
Nechyběli tak ani originálně vypadající olejové nádoby a od originálu k nerozeznání padělané samolepky firem Shell, ExxonMobil a nebo Total. Celý skupina podvodníků šla ale ještě dál, měla totiž dost odvahy k vytvoření falešné verze značkových motorových olejů od firem Ford, Mazda a Toyota.
I když se nejedná o první případ padělání motorých olejů, váha této konkrétní operace je docela působivá. Podle oddělení ruského ministerstva vnitra pro hospodářskou kriminalitu a korupci, si totiž podvodníci vydělali přibližně 12 miliard rublů (v přepočtu 164 milionů eur ročně).
Když probíhala policejní razie v různých skladovacích a výrobních prostorech, bylo údajně objeveno 70 tun falešných motorových olejů balených ve více než 80 tisících kanystrech. Ty už byly připraveny k prodeji a současně s tím bylo nalezena i hromada krabic s obaly a etiketami výše uvedených značek.
Celá organizovaná skupina čítala nejméně pět lidí, všichni byly zadrženi a jeden člověk se údajně pokusil uprchnout do Číny s velkou sumu peněz, jenže ještě než stačil odletět, policie jej dostihla na letišti Šeremetěvo v Moskvě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.