Produktová strategie německého Mercedesu je velmi propracovaná, ale na některá provedení můžeme rovnou zapomenout. Na mysli máme hlavně dvoudvéřová SUV.
S nejnovější zprávou přišel samotný výrobce, který oznámil, že v budoucnu neplánuj vyrábět auta typu dvoudvéřové SUV nebo SUV kabrio. Podle vedení značky takové modely nepředstavují životaschopný obchodní případ a neměli by dostatečný úspěch.
Šéf designu u společnosti Daimler, Gorden Wagener, prozradil v rozhovoru pro zahraniční deník Automotive News, že zákazníci chtějí od svého SUV především praktičnost a prostor. V důsledku toho je nesmysl vyvíjet model se dvěma dveřmi a nebo bez pevné střechy. Otevřený vůz typu SUV je prý "to poslední, co by Mercedes chtěl stavět".
Současně se na svět dostala informace týkající se nového Mercedesu třídy E. Ten má být více "sofistikovaný, elegantní a sportovní." Wagener slíbil, že se bude jednat o nejvíce aerodynamický model ve své třídě a že dostane některé jedinečné designové prvky.
A co se týče značky Maybach, luxusní odnož Mercedesu je teprve na začátku svého oživení. Bude nějakou dobu trvat, než se dostane tam, kde před lety byla a pomoct jí chce právě model S-Class. Současně s tím máme čekat luxusnější derivát Maybach E-Class a dost možná také Maybach GLS
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.