Produktová strategie německého Mercedesu je velmi propracovaná, ale na některá provedení můžeme rovnou zapomenout. Na mysli máme hlavně dvoudvéřová SUV.
S nejnovější zprávou přišel samotný výrobce, který oznámil, že v budoucnu neplánuj vyrábět auta typu dvoudvéřové SUV nebo SUV kabrio. Podle vedení značky takové modely nepředstavují životaschopný obchodní případ a neměli by dostatečný úspěch.
Šéf designu u společnosti Daimler, Gorden Wagener, prozradil v rozhovoru pro zahraniční deník Automotive News, že zákazníci chtějí od svého SUV především praktičnost a prostor. V důsledku toho je nesmysl vyvíjet model se dvěma dveřmi a nebo bez pevné střechy. Otevřený vůz typu SUV je prý "to poslední, co by Mercedes chtěl stavět".
Současně se na svět dostala informace týkající se nového Mercedesu třídy E. Ten má být více "sofistikovaný, elegantní a sportovní." Wagener slíbil, že se bude jednat o nejvíce aerodynamický model ve své třídě a že dostane některé jedinečné designové prvky.
A co se týče značky Maybach, luxusní odnož Mercedesu je teprve na začátku svého oživení. Bude nějakou dobu trvat, než se dostane tam, kde před lety byla a pomoct jí chce právě model S-Class. Současně s tím máme čekat luxusnější derivát Maybach E-Class a dost možná také Maybach GLS
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?