Produktová strategie německého Mercedesu je velmi propracovaná, ale na některá provedení můžeme rovnou zapomenout. Na mysli máme hlavně dvoudvéřová SUV.
S nejnovější zprávou přišel samotný výrobce, který oznámil, že v budoucnu neplánuj vyrábět auta typu dvoudvéřové SUV nebo SUV kabrio. Podle vedení značky takové modely nepředstavují životaschopný obchodní případ a neměli by dostatečný úspěch.
Šéf designu u společnosti Daimler, Gorden Wagener, prozradil v rozhovoru pro zahraniční deník Automotive News, že zákazníci chtějí od svého SUV především praktičnost a prostor. V důsledku toho je nesmysl vyvíjet model se dvěma dveřmi a nebo bez pevné střechy. Otevřený vůz typu SUV je prý "to poslední, co by Mercedes chtěl stavět".
Současně se na svět dostala informace týkající se nového Mercedesu třídy E. Ten má být více "sofistikovaný, elegantní a sportovní." Wagener slíbil, že se bude jednat o nejvíce aerodynamický model ve své třídě a že dostane některé jedinečné designové prvky.
A co se týče značky Maybach, luxusní odnož Mercedesu je teprve na začátku svého oživení. Bude nějakou dobu trvat, než se dostane tam, kde před lety byla a pomoct jí chce právě model S-Class. Současně s tím máme čekat luxusnější derivát Maybach E-Class a dost možná také Maybach GLS
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?