Že je vám tento VW Brouk zvaný Herbie povědomí? To není divu. Jedná se totiž o hlavního hrdinu snímků z produkce Walta Disneyho ze sedmdesátých let. Tento slavný Brouk se nedávno dostal do aukce.
Zaplatit téměř 2 200 000,- Kč za starého Brouka z roku 1963 se může zdát jako čiré bláznovství. I tak se ale našel zájemce, který tuto sumu za stařičký Volkswagen zaplatil. Nejedná se totiž o jen tak obyčejný vůz, ale o slavného Herbieho.
Tento konkrétní vůz si střihl hlavní roli hned ve dvou snímcích. Jedná se tak o jedno z nejsnáze rozpoznatelných aut na planetě. Ve své době byl dokonce natolik slavný, že se jde o jediný automobil, který se může pochlubit tím, že otisk jeho pneumatiky je dodnes vystaven ve světoznámém Graumenově čínském divadle.
Vedle slavné historie je vůz výjimečný i svými úpravami. Filmaři potřebovali, aby vůz vypadal jako by se řídil sám. Proto ve voze nalezneme systém ozubených kol a pák, díky kterým bylo možné Herbieho řídit ze zadních sedadel.
Několik posledních let byl automobil považován za ztracený, nedávno byl ale objeven v jednom z filmových skladů a ihned putoval do aukce. Tam byl prodám za již zmíněnou sumu a jedná se tak o nejdražšího Brouka, který byl kdy prodán.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.