Německé Audi se konečně odhodlalo oznámit cenovku nové úsporné verze současné Q7ky. Ta se jmenuje Q7 e-tron a prozatím byla oznámena cena na trhu v Německu.
Ta činí v základu 80,5 tisíce eur a v prodeji bude na jaře příštího roku. Při pohledu na vůz ho odlišují jen loga e-tron, jinak tahle audina vypadá jako klasická druhá generace Q7ky. Tento derivát nabízí výkon 258 koní a 600 Nm, jenž poskytne standardní šestiválec o objemu 3,0 TDI. K tomu se však přidá elektrický motor, díky čemuž se výsledný výkon navýšil na 373 koní a 700 Nm točivého momentu.
I přes velké rozměry má být reálné zrychlení z 0-100 km / h za 6 sekund a maximálka má činit 225 km / h. Výkon bude přenášen skrze nově vyvinutý systém stálého pohonu všech kol quattro, a to prostřednictvím osmistupňové převodovky tiptronic.
Snad nejzásadnější zprávou je ale to, že spotřeba paliva (dle normy ECE) má dosahovat 1,7 litru na 100 km. Emise CO2 pak dosáhnou pouhých 46 g / km. V plném elektrickém režimu vůz ujede až 56 km a díky 17,3 kWh lithium-iontové bateri má kombinovaný dojezd činit 1400 km.
Ve standardní výbavě se ocitnou LED světlomety (za příplatek si budete moci vybrat Matrix LED), dále 12,3-palcový Audi virtuální kokpit s plně digitálními přístroji a v sekci příplatky je umístěn zvukový systém Bang & Olufsen s 23 reproduktory a výkonem 1920 wattů.
Mimochodem, Evropa se dočká výše uvedené Q7 e-tron s motorem 3.0 TDI, jenže asijské trhy a Spojené státy americké se dočkají té samé verze s motorem 2.0 TFSI. Ten spolu s elektromotorem bude mít kombinovaný výkon 367 koní a 700 Nm.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.