Německé Audi se konečně odhodlalo oznámit cenovku nové úsporné verze současné Q7ky. Ta se jmenuje Q7 e-tron a prozatím byla oznámena cena na trhu v Německu.
Ta činí v základu 80,5 tisíce eur a v prodeji bude na jaře příštího roku. Při pohledu na vůz ho odlišují jen loga e-tron, jinak tahle audina vypadá jako klasická druhá generace Q7ky. Tento derivát nabízí výkon 258 koní a 600 Nm, jenž poskytne standardní šestiválec o objemu 3,0 TDI. K tomu se však přidá elektrický motor, díky čemuž se výsledný výkon navýšil na 373 koní a 700 Nm točivého momentu.
I přes velké rozměry má být reálné zrychlení z 0-100 km / h za 6 sekund a maximálka má činit 225 km / h. Výkon bude přenášen skrze nově vyvinutý systém stálého pohonu všech kol quattro, a to prostřednictvím osmistupňové převodovky tiptronic.
Snad nejzásadnější zprávou je ale to, že spotřeba paliva (dle normy ECE) má dosahovat 1,7 litru na 100 km. Emise CO2 pak dosáhnou pouhých 46 g / km. V plném elektrickém režimu vůz ujede až 56 km a díky 17,3 kWh lithium-iontové bateri má kombinovaný dojezd činit 1400 km.
Ve standardní výbavě se ocitnou LED světlomety (za příplatek si budete moci vybrat Matrix LED), dále 12,3-palcový Audi virtuální kokpit s plně digitálními přístroji a v sekci příplatky je umístěn zvukový systém Bang & Olufsen s 23 reproduktory a výkonem 1920 wattů.
Mimochodem, Evropa se dočká výše uvedené Q7 e-tron s motorem 3.0 TDI, jenže asijské trhy a Spojené státy americké se dočkají té samé verze s motorem 2.0 TFSI. Ten spolu s elektromotorem bude mít kombinovaný výkon 367 koní a 700 Nm.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.