Německé Audi se konečně odhodlalo oznámit cenovku nové úsporné verze současné Q7ky. Ta se jmenuje Q7 e-tron a prozatím byla oznámena cena na trhu v Německu.
Ta činí v základu 80,5 tisíce eur a v prodeji bude na jaře příštího roku. Při pohledu na vůz ho odlišují jen loga e-tron, jinak tahle audina vypadá jako klasická druhá generace Q7ky. Tento derivát nabízí výkon 258 koní a 600 Nm, jenž poskytne standardní šestiválec o objemu 3,0 TDI. K tomu se však přidá elektrický motor, díky čemuž se výsledný výkon navýšil na 373 koní a 700 Nm točivého momentu.
I přes velké rozměry má být reálné zrychlení z 0-100 km / h za 6 sekund a maximálka má činit 225 km / h. Výkon bude přenášen skrze nově vyvinutý systém stálého pohonu všech kol quattro, a to prostřednictvím osmistupňové převodovky tiptronic.
Snad nejzásadnější zprávou je ale to, že spotřeba paliva (dle normy ECE) má dosahovat 1,7 litru na 100 km. Emise CO2 pak dosáhnou pouhých 46 g / km. V plném elektrickém režimu vůz ujede až 56 km a díky 17,3 kWh lithium-iontové bateri má kombinovaný dojezd činit 1400 km.
Ve standardní výbavě se ocitnou LED světlomety (za příplatek si budete moci vybrat Matrix LED), dále 12,3-palcový Audi virtuální kokpit s plně digitálními přístroji a v sekci příplatky je umístěn zvukový systém Bang & Olufsen s 23 reproduktory a výkonem 1920 wattů.
Mimochodem, Evropa se dočká výše uvedené Q7 e-tron s motorem 3.0 TDI, jenže asijské trhy a Spojené státy americké se dočkají té samé verze s motorem 2.0 TFSI. Ten spolu s elektromotorem bude mít kombinovaný výkon 367 koní a 700 Nm.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.