Společnost BMW M GmbH s hrdostí představuje nejdynamičtější a nejsportovnější verzi luxusního BMW řady 6 Coupé.
Nejlepší volba: Vysoké otáčky Kompaktní vysokootáčkový motor představuje nejlepší cestu pro dosažení maximálního výkonu motoru. Se svými 8250 otáčkami za minutu se desetiválec dostává tam, kam dříve mířily jen sportovní vozy. Důsledkem je překročení magické hranice 100 koní na litr zdvihového objemu. Specifický výkon tak dosahuje úrovně známé z motoristického sportu. Extrémně pevná kliková hřídel je uložena 6krát. Variabilní časování ventilů Doppel-VANOS zaručuje optimální plnění válců palivem při velmi rychlých časech. V praxi to přináší více výkonu, lepší průběh točivého momentu, optimální odezvu, nižší spotřebu a emise chudší na škodliviny. Každý válec disponuje stejně jako u závodních vozů vlastní škrtící klapkou, která je řízená plně elektronicky.
Úspěch spočívá v decentně zahalené čisté síle Inženýři se ale nespolehli jen na obrovský výkon motoru, ale zaměřili se i na snížení hmotnosti karosérie. Výsledkem je vůz, který si výborně povede nejen na závodních tratích, ale i na všech běžných silnicích po celém světě. Stejně jako u ostatních modelů řady M platí i pro nové BMW M6, že elegance původního modelu zůstává a od civilní verze se liší jen v detailech.
Dvojitý výfukový systém z ušlechtilé oceli Výfukový systém z bezešvé ušlechtilé oceli je veden dvěma trubkami až k tlumiči, aby se následně pro vozy BMW M typicky rozdělil do čtyř samostatných koncovek. Emise splňují evropskou normu Euro 4 i americkou LEV-2. M6 se pyšní skutečně jadrným sportovním zvukem.
Elektronika motoru na nejvyšší úrovni Za výbornými výkony a nízkými emisemi stojí i řídicí jednotka motoru. Ta má i svůj zlatý hřeb – je jím technologie iontového proudu sloužící k určení klepání motoru a výpadkům zapalování a spalování. Je schopna rozpoznat přes zapalovací svíčku v každém válci eventuální klepání motoru, hlídá správné zapalování a rozpozná výpadky, přiblíží se teoretickým hranicím, a pomáhá dosahovat optimálního výkonu. Zapalovací svíčka funguje zároveň jako regulátor zapalování a jako senzor sledující proces spalování.
Přenos výkonu sedmistupňovou SMG převodovkou Realizace konceptu s vysokootáčkovým motorem je možná jen tehdy, když je motor sladěn s odpovídající převodovkou. Jen v takovém případě svede motor převést točivý moment na silnici. BMW M nabízí v podobě této převodovky na celém světě jedinou sekvenční převodovku se sedmi stupni a funkcí Driverlogic. Ještě lépe než převodovka se šesti stupni umožňuje ruční řazení s velmi krátkými řadícími časy stejně jako komfortní jízdu při zařazené automatice. Řazení řidič provádí buď řadicí pákou, nebo páčkami na volantu. Ve srovnání s dřívějšími převodovkami SMG je řazení urychleno o 20 procent. A v neposlední řadě zvyšuje SMG akustické kouzlo motoru V10. Při podřazení do vysokých otáček elektronika vyvolá odezvu v krátkém a řízném meziplynu.
Maximální jízdní zážitek Souhra motoru V10 a sedmistupňové převodovky SMG zaručuje řidiči BMW M6 Coupé maximální jízdní zážitek – sprint z nuly na 100 km/h se odehraje během 4,6 vteřin, na číslovku 200 km/h ukáže ručička rychloměru za asi 14 vteřin. Neustále zrychlování utne při tempu 250 km/h až elektronika. Tachometr dává tušit, kam by se až rychlost vyšplhala nebýt omezovače. Jeho škála končí na údaji 330 km/h.
Podvozek M: třešnička na dortu zvaném BMW řady 6 Už tak vynikající podvozek BMW řady 6 a jeho moderní asistenční systémy byly upraveny pro potřeby M6. Od podvozku BMW M5 se M6 liší v kratším rozvoru a ještě nižším těžišti, což zvyšuje agilnost. Uzávěrka diferenciálu M, která je variabilní a snímá otáčky, propůjčuje vozu vysokou jízdní stabilitu a optimální trakci především při výjezdu ze zatáček. Při kritických jízdních situacích zasahuje uzávěrka okamžitě a dodává odpovídající dostatek trakce k oběma kolům.
DSC se dvěma volitelnými programy jízdní dynamiky BMW M6 dostává systém DSC (Dynamic Stability Control) nové generace. První stupeň DSC je zamřený na maximální bezpečí, zato M Dynamic Mode je stejně jako u M5 určen sportovně založeným řidičům. Systém DSC se vypíná tlačítkem poblíž řadicí páky.
EDC: od tvrdého sportovního svezení až po komfort Elektronické řízení tlumičů EDC v BMW M6 umožňuje řidiči volbu mezi programy Komfort, Normal a Sport. Charakteristika podvozku se podle zvoleného programu mění od sportovně tvrdého odpružení až po komfortní nastavení.
Tlačítko Power mění volbu motorové charakteristiky Po nastartování má řidič automaticky k dispozici komfortní výkonový program P400, tedy výkon 400 koní. Po stisknutí tlačítka Power poblíž řadicí páky se však výkon desetiválce zvýší na maximum. P500 nabízí nekompromisní sportovní zážitek.
Vysoce výkonné brzdy jako v motoristickém sportu M6 je vybaveno velkolepě dimenzovanými vysoce výkonnými brzdami s vrtanými a lehkými kotouči. Z rychlosti 100 km/h se vůz zastaví po 36 metrech!
Rychlý atlet s krásným tělem Už i BMW řady 6 uchvacuje svou krásou, BMW M6 rozvíjí tento dojem dalšími detaily. Ty podtrhují charakter výkonného a sportovního vozu, který působí zároveň nevtíravě a decentně. Nejpůsobivější částí je přední spoiler. Jako vždy u vozů řady M, i tady je na prvním místě funkčnost. Velké nasávací otvory vlevo a vpravo pod předním nárazníkem dovolují motoru M6 nasát více vzduchu k motoru a zároveň vedou vzduch k brzdám. Tvary otvorů zároveň podtrhují sportovní charakter novinky. Výrazný práh pode dveřmi vyzdvihuje dynamiku sportovního kupé. Opticky protahuje Coupé do délky a to působí ještě plošším dojmem. Devatenáctipalcová hliníková kovaná kola dávají průhled na velké brzdové kotouče. Zadní spoiler s charakteristickými otvory difuzéru splňuje v první řadě aerodynamické nároky. Díky svému tvarování zlepšuje proudění vzduchu pod vozem a snižuje vztlak.
Karbonová střecha poprvé v sériové výrobě Střecha z karbonu se poprvé objevila u vozu BMW M3 CSL. Po této malé sérii zavádí BMW M GmbH karbonovou střechu i u vozu M6 Coupé. Z motoristického sportu pocházející uhlíková vlákna znamenají ve srovnání s hliníkem a samozřejmě i s ocelí úsporu hmotnosti při nezměněné stabilitě a bezpečnosti při nárazu.
Interiér v kůži BMW M6 se představuje ve srovnání se základním modelem s ještě hodnotnějšími koženými materiály Merino ve třech různých barevných provedeních. Za příplatek se nabízí i plně kožené vybavení, které splní i to nejposlednější přání. Tím prvním ale asi pro většinu obdivovatelů vozů BMW bude, alespoň si tohoto krasavce poslechnout… Foto: BMW Group Zdroj: Tisková zpráva BMW Group
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?