Bavorská automobilka BMW se už několikrát nechala slyšet, že pilně pracuje na vývoji ultra luxusního SUV pro sedm osob.
To ponese název X7 a aktuální nové informace říkají, že se chystá i jeho "luxusnější" verze. Ta se pozná podle čtyř individuálních kožených křesel. Mezi nimi se bude nacházat rozměrná středová konzole, která nabídne hromadu tlačítek. Díky nim se budou moci zadní sedačky nezávisle na sobě nastavovat v různých směrech a posádka bude moci využívat funkce jako je jejich elektrický výhřev, ventilace a nebo masáž.
A jak to bude s pohonnými jednotkami? Jelikož základem modelu X7 se stane manažerský sedan BMW 7.řady, pod kapotou obřího zvýšeného bavoráku najdeme celý sortiment motorů z klasické sedmičky, a to včetně benzínového dvanáctiválce o objemu 6,0 litru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.