Kdo za to může? Čeští řidiči přišli loni o téměř 9000 vozů!

ar3, 2. září 2015, 10:10 Google+

Krádeže automobilů jsou noční můrou nejen majitelé ale i policistů. Patří totiž mezi nejhůře vystopovatelné trestné činy. To hlavně proto, že tato trestná činnost je v drtivé většině precizně organizována. Velice často se tak policisté setkávají s mezinárodními skupinami zločinců, kteří vozidla kradou hlavně na prodej náhradních dílů nebo na export do ciziny, zejména do Východní Evropy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia stále kraluje všem kradeným vozů v ČR

Škoda Octavia stále kraluje všem kradeným vozů v ČR | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

I přes to, se dlouhodobě daří počet ukradených automobilů snížit. 9 461 ukradených vozů v roce 2014 sice zní jako vysoký počet, je ale třeba si uvědomit, že v roce 2008 atakovalo množství odcizených vozů hranici 19 000. K tomuto poklesu přispívá samozřejmě stálé omlazování automobilového parku v ČR a s tím i dokonalejší zabezpečovací systémy. Na druhou stranu je tento pokles také značně podpořen tím, že po otevření evropských hranic se čeští zloději začínají stále více zaměřovat na krádeže v Německu, Rakousku, Slovensku a dalších Evropských zemí.

Nikoho asi nepřekvapí, že nejkradenější pocházejí od mladoboleslavské škodovky. Tu následují vozy značek Ford, Volkswagen, Renault, Peugeot, BMW, Audi, Mercedes, Opel, Fiat a Citroën.  Za zmínku jistě stojí i fakt, že v roce 2014 mezi nejméně kradené patřily automobily s původem v Japonsku či Jižní Korei.

Pozici nejkradenějšího modelu si již 5 let neochvějně drží ztělesnění českého průměrného řidiče – Škoda Octavia, ta je následována modely Fabia, Felicia, Roomster, Superb a Yeti.

Vytisknout

Diskuze: Kdo za to může? Čeští řidiči přišli loni o téměř 9000 vozů!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Taser k novému Bugatti Chiron

Bugatti přiveze Chiron již do Ženevy!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud