Ač to mnoho lidí netuší, i japonská automobilka Mazda má uvnitř sebe speciální oddělení Motorsport. Možná, že toto oddělení Mazdy není tak známé jako slavné AMG Mercedesu, Motorsport BMW a podobně, rozhodně ale není radno tuto součást Mazdy podceňovat.
Její poslední výtvor je toho jasným důkazem. Jedná se o vůz určený pro mezinárodní závodní sérii Mazda MX-5 Cup. Z názvu je více než jasné, že se jedná o závodní sérii určenou výhradně pro vozy MX-5.
Nemyslete si ale, že se jedná o nějaký závodní speciál s plasty z Miaty. Výrobce totiž udává, že nová generace závodní Mazdy MX-5 obsahuje až 80% součástí z běžné MX-5. Vůz samozřejmě pohání dvoulitrový čtyřválec SkyActiv. Každý si jistě všimne masivní ochranné klece, kterou musí být samozřejmě vybaven každý závodní vůz.
Ještě v letošním roce by mělo být postaveno 100 vozů této specifikace. První z nich ale již své umístění zná. První vyrobený kus závodní verze Mazdy MX-5 totiž působí na slavné závodní trati v USA, Mazda Laguna Seca, jako doprovodný vůz, nebo-li tvz. Pace Car.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.