Ač to mnoho lidí netuší, i japonská automobilka Mazda má uvnitř sebe speciální oddělení Motorsport. Možná, že toto oddělení Mazdy není tak známé jako slavné AMG Mercedesu, Motorsport BMW a podobně, rozhodně ale není radno tuto součást Mazdy podceňovat.
Její poslední výtvor je toho jasným důkazem. Jedná se o vůz určený pro mezinárodní závodní sérii Mazda MX-5 Cup. Z názvu je více než jasné, že se jedná o závodní sérii určenou výhradně pro vozy MX-5.
Nemyslete si ale, že se jedná o nějaký závodní speciál s plasty z Miaty. Výrobce totiž udává, že nová generace závodní Mazdy MX-5 obsahuje až 80% součástí z běžné MX-5. Vůz samozřejmě pohání dvoulitrový čtyřválec SkyActiv. Každý si jistě všimne masivní ochranné klece, kterou musí být samozřejmě vybaven každý závodní vůz.
Ještě v letošním roce by mělo být postaveno 100 vozů této specifikace. První z nich ale již své umístění zná. První vyrobený kus závodní verze Mazdy MX-5 totiž působí na slavné závodní trati v USA, Mazda Laguna Seca, jako doprovodný vůz, nebo-li tvz. Pace Car.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?