Z nedávného průzkumu, který provedla ÚAMK (Ústřední automotoklub) vyplývá jeden důležitý závěr.
V současných dnech je až 20% dopravních nehod na našich dálnicích způsobeno únavou a nedostatečnou koncentrací řidiče způsobené extrémními teplotami, které v současnosti panují v celé Evropě. Na silnicích nižší třídy se pak jedná o 10%.
Studie dokázala i zmapovat dobu, ve kterou na řidiče doléhá největší únava. Hovoříme jak o nočních hodinách, v rozmezí 2 až 4 hodin ráno, tak ve stejné době, tedy od 14 do 16 hodin odpoledne. V těchto horkých dnech se dá ale mluvit o době mezi 17 a 19 hodinou večerní.
Jak se tedy únavě za volantem bránit?
Základem je samozřejmě kvalitní příprava na cestu, Tím máme na mysli hlavně být doopravdy pořádně vyspaný a odpočinutý.
Velice důležité je také dělat časté přestávky během jízdy. Rozhodně nedoporučujeme urazit v kuse více než 200 km.
Během přestávky je dobré se nadýchat čerstvého vzduchu, doplnit tekutiny a neuškodí ani lehká svačinka.
Jistě vám také pomůže se před další jízdou pořádně protáhnout. Pokud netušíte jak se správně protáhnout, doporučujeme zhlédnout následující video, ve kterém nám krásná jogínka předvádí základní cviky pro řidiče.
Ale nejdůležitější je, během jízdy nepřeceňovat své síly. Pokud pociťujete nástup únavy, rozhodně se nesnažte za každou cenu dojet do cíle vaší cesty co nejdříve. Pamatujte, že je lepší dopřát si krátkou přestávku na osvěžení, než se stát účastníkem dopravní nehody.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?