Z nedávného průzkumu, který provedla ÚAMK (Ústřední automotoklub) vyplývá jeden důležitý závěr.
V současných dnech je až 20% dopravních nehod na našich dálnicích způsobeno únavou a nedostatečnou koncentrací řidiče způsobené extrémními teplotami, které v současnosti panují v celé Evropě. Na silnicích nižší třídy se pak jedná o 10%.
Studie dokázala i zmapovat dobu, ve kterou na řidiče doléhá největší únava. Hovoříme jak o nočních hodinách, v rozmezí 2 až 4 hodin ráno, tak ve stejné době, tedy od 14 do 16 hodin odpoledne. V těchto horkých dnech se dá ale mluvit o době mezi 17 a 19 hodinou večerní.
Jak se tedy únavě za volantem bránit?
Základem je samozřejmě kvalitní příprava na cestu, Tím máme na mysli hlavně být doopravdy pořádně vyspaný a odpočinutý.
Velice důležité je také dělat časté přestávky během jízdy. Rozhodně nedoporučujeme urazit v kuse více než 200 km.
Během přestávky je dobré se nadýchat čerstvého vzduchu, doplnit tekutiny a neuškodí ani lehká svačinka.
Jistě vám také pomůže se před další jízdou pořádně protáhnout. Pokud netušíte jak se správně protáhnout, doporučujeme zhlédnout následující video, ve kterém nám krásná jogínka předvádí základní cviky pro řidiče.
Ale nejdůležitější je, během jízdy nepřeceňovat své síly. Pokud pociťujete nástup únavy, rozhodně se nesnažte za každou cenu dojet do cíle vaší cesty co nejdříve. Pamatujte, že je lepší dopřát si krátkou přestávku na osvěžení, než se stát účastníkem dopravní nehody.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.