Mnoho dnešních automobilek věří tomu, že budoucnost se nachází ve vodíkovém pohonu automobilů. Mezi tyto automobilky patří i jihokorejský výrobce Hyundai.
Tomu se nedávno podařilo stanovit nový světový rekord, právě v jízdě s vodíkovým automobilem.
Dvojici Arnt-Gøran Hartvig and Marius Bornstein se totiž podařilo ve vodíkovém Hyundai ix35 Fuel Cell urazit během 24 hodin skvělých 2 383 kilometrů. Během nich z výfuku vozidla vycházela pouze čistá vodní pára.
Nejednalo se však o žádný laboratorní pokus. K tomuto rekordu došlo během normálního provozu na německých silnicích. Řidiči ani nebyli nijak šetrní k plynovému pedálu. Jejich průměrná rychlost po ukončení pokusu činila 100 km/h.
Ve stejném voze se v loňském roce podařilo ujet, v běžném provozu, na jedinou nádrž vodíku celých 700 km. Jak vidno na tvrzení, že vodík je palivo budoucnosti přeci jen něco bude.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?