Mnoho dnešních automobilek věří tomu, že budoucnost se nachází ve vodíkovém pohonu automobilů. Mezi tyto automobilky patří i jihokorejský výrobce Hyundai.
Tomu se nedávno podařilo stanovit nový světový rekord, právě v jízdě s vodíkovým automobilem.
Dvojici Arnt-Gøran Hartvig and Marius Bornstein se totiž podařilo ve vodíkovém Hyundai ix35 Fuel Cell urazit během 24 hodin skvělých 2 383 kilometrů. Během nich z výfuku vozidla vycházela pouze čistá vodní pára.
Nejednalo se však o žádný laboratorní pokus. K tomuto rekordu došlo během normálního provozu na německých silnicích. Řidiči ani nebyli nijak šetrní k plynovému pedálu. Jejich průměrná rychlost po ukončení pokusu činila 100 km/h.
Ve stejném voze se v loňském roce podařilo ujet, v běžném provozu, na jedinou nádrž vodíku celých 700 km. Jak vidno na tvrzení, že vodík je palivo budoucnosti přeci jen něco bude.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.