Mnoho dnešních automobilek věří tomu, že budoucnost se nachází ve vodíkovém pohonu automobilů. Mezi tyto automobilky patří i jihokorejský výrobce Hyundai.
Tomu se nedávno podařilo stanovit nový světový rekord, právě v jízdě s vodíkovým automobilem.
Dvojici Arnt-Gøran Hartvig and Marius Bornstein se totiž podařilo ve vodíkovém Hyundai ix35 Fuel Cell urazit během 24 hodin skvělých 2 383 kilometrů. Během nich z výfuku vozidla vycházela pouze čistá vodní pára.
Nejednalo se však o žádný laboratorní pokus. K tomuto rekordu došlo během normálního provozu na německých silnicích. Řidiči ani nebyli nijak šetrní k plynovému pedálu. Jejich průměrná rychlost po ukončení pokusu činila 100 km/h.
Ve stejném voze se v loňském roce podařilo ujet, v běžném provozu, na jedinou nádrž vodíku celých 700 km. Jak vidno na tvrzení, že vodík je palivo budoucnosti přeci jen něco bude.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?