Mnoho dnešních automobilek věří tomu, že budoucnost se nachází ve vodíkovém pohonu automobilů. Mezi tyto automobilky patří i jihokorejský výrobce Hyundai.
Tomu se nedávno podařilo stanovit nový světový rekord, právě v jízdě s vodíkovým automobilem.
Dvojici Arnt-Gøran Hartvig and Marius Bornstein se totiž podařilo ve vodíkovém Hyundai ix35 Fuel Cell urazit během 24 hodin skvělých 2 383 kilometrů. Během nich z výfuku vozidla vycházela pouze čistá vodní pára.
Nejednalo se však o žádný laboratorní pokus. K tomuto rekordu došlo během normálního provozu na německých silnicích. Řidiči ani nebyli nijak šetrní k plynovému pedálu. Jejich průměrná rychlost po ukončení pokusu činila 100 km/h.
Ve stejném voze se v loňském roce podařilo ujet, v běžném provozu, na jedinou nádrž vodíku celých 700 km. Jak vidno na tvrzení, že vodík je palivo budoucnosti přeci jen něco bude.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.