Automobilový designér Theophilus Chin si ani na chvíli neodpočine, protože poslední pracuje snad neustále. Posledním jeho počinem je vize příští generace Toyoty Supra a také Nissanu 370Z.
K návrhu byl využit koncept Toyota FT-1, což bohatě stačí k vykreslení příští generace kultovní Supry. Automobil má být vyvíjen ve spojení s BMW a také jsme nedávno mohli slyšet, že vůz bude mít zhruba stejnou velikost jako aktuální Porsche 911. Supra zcela určitě dostane hliníkové šasi, uhlíková vlákna a má být velmi lehká a hbitá.
Co se týče motorů, dostupné zprávy naznačují, že pod kapotou se objeví šestiválec o objemu 3,0-litry s výkonem 335 koní. Silnější plug-in hybridní verze pak nabídne 473 koní. Je ale třeba zmínit, že Toyota nemusí nakonec vůbec použít označení Supra, protože si nedávno nechala zaregistrovat štítek S-FR.
Současně s představením nové Supry došlo i na zveřejnění návrhu příštího Nissanu 370Z. Ten vznikne jak v kupé verzi, tak i jako targa a nejspíše dostane turbem dopovaný dvoulitr od Mercedesu. Ten bude spojen s elektrickým motorem a sedmistupňovou automatickou převodovkou. Motor by měl mít kombinovaný výkon 247 koní, později přijde i ostřejší provedení s motorem V6 o objemu 3,0-litry.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.