McLaren F1, to je kultovní supersport, který v 90. letech nacházel jen stěží konkurenci. Existovalo hned několik jeho verzí, přičemž nyní se objevila zpráva, že do aukce jde jedna z těch nejvíce vzácných.
Jedná se o McLaren F1 LM Specification a o jeho dražbu se postará aukční síň RM Auctions. Vše se odehraje 13-14. srpna, a to během akce v Monterey v Kalifornii. Vůz nese číslo podvozku 63 a je jedním z pouhých dvou modelů edice LM určených pro klasický silniční provoz. Pod jeho kapotou je umístěn dvanáctiválec od BMW s výkonem 691 koní, se kterým je spojena "vylepšená" převodovka. Podle výrobce má vůz i mnoho dalších mechanických vylepšení, ale blíže je nespecifikoval.
Přesto, že se jedná o velmi vzácný okruhový vůz, jeho licence pro jízdu na klasických silnicích zajišťuje plný komfort pro svou posádku. Edice F1 LM Specification má plnohodnotná sportovní sedadla, tlačítka na ovládání aerodynamických prvků vozu a multi-paprsková originální kola.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?