V posledních dnech se internetu pohybuje bezpočet zpráv o novém modelu Giulia, který se ukázal jak v ostré verzi QV, tak i v obyčejném provedení. Dnes tu však máme aktualitu týkající se sportovního kupé GTV.
Samotná automobilka zatím neřekla ani slovo o tom, že by měla v plánu nabízet novou generaci populární Alfy GTV, ale i to nezastavilo zahraniční zdroj Automedia v tom, aby ukázalo její možnou novodobou podobu. Automobil dostal tvary podobné modelu 4C, k čemuž se přidal i současný stylingový jazyk Alfy Romeo.
Pro připomenutí, poslední generace Alfy Romeo GTV byla vyřazena z nabídky v roce 2004 a ve výrobním programu jí nahradila Brera. I ta tehdy nabízela otevřenou verzi Spider ale v roce 2010 nastal její konec. Nové GTV by v případě výroby pravděpodobně obdrželo 1,75-litrový benzínový turbo 4-válec, který by nabídl něco kolem 237 koní a 350 Nm.
Nicméně zatím berte novodobou Alfu GTV jako čirou spekulaci, protože výrobce nyní usilovně dolaďuje sedan Giulia a taktéž pracuje i na prvním SUV v historii.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.