Úkol zní jasně, zaplnit každou i tu nejmenší mezeru na trhu. Otevřené SUV je tak nasnadě.
Je jedno, že Nissan své Murano CrossCabriolet přestal vyrábět kvůli nízké poptávce, a je už úplně jedno, že Mercedes svůj poslední SUV kabriolet utnul před dvěma lety se speciální edicí. Teď se prostě nové SUV kabriolet začne vyrábět. Proč? Protože se našla skupina zákazníků, která jej chce. Byť je to jen velmi malá skupinka, stále jde o luxusní segment, a jsou ochotní platit.
Zatím není vůbec rozhodnuto, s kterým modelem má plány na otevřenou střechu, možná se vrátí s G, nebo naopak přijde s menším GLC, které by mohlo vhodně konkurovat Range Roveru Evoque, který co nevidět přijde s otevřenou střechou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?