Úkol zní jasně, zaplnit každou i tu nejmenší mezeru na trhu. Otevřené SUV je tak nasnadě.
Je jedno, že Nissan své Murano CrossCabriolet přestal vyrábět kvůli nízké poptávce, a je už úplně jedno, že Mercedes svůj poslední SUV kabriolet utnul před dvěma lety se speciální edicí. Teď se prostě nové SUV kabriolet začne vyrábět. Proč? Protože se našla skupina zákazníků, která jej chce. Byť je to jen velmi malá skupinka, stále jde o luxusní segment, a jsou ochotní platit.
Zatím není vůbec rozhodnuto, s kterým modelem má plány na otevřenou střechu, možná se vrátí s G, nebo naopak přijde s menším GLC, které by mohlo vhodně konkurovat Range Roveru Evoque, který co nevidět přijde s otevřenou střechou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?