Renault odtajnil cenu přiostřeného Clia R.S. 220 Trophy, který má stejný výkon jako Octavie RS. Bohužel, cena je o dost větší.
V Anglii již mohou zákazníci objednávat přiostřené Clio. Tomu narostl výkon o 15 kW (20 koní) a točivý moment o 20 Nm. Celkem tak má zážehový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru výkon 164 kW (220 koní) a maximum točivého momentu 260 Nm. K tomu navíc má k dispozici 20 Nm při zařazené 4. a 5. (takzvaný Torque Boost).
Jak už to ale bývá, nic není jen tak. Clio R.S. už v „základní verzi“ jezdilo velmi dobře. I přes hendikep v podobě automatu (který ale řadil perfektně a v manuálním režimu bylo vše v režii řidiče) se s Cliem jezdilo rychle a to bez větších nároků na řidiče. Tato silnější verze však příjde docela draho. Konkrétně na 21 780 liber, tedy něco okolo 830 tisíc korun. Za ty peníze už můžete mít ledacos a třeba rovnou ze stáje samotného RenautlSportu, a to teď mluvím o ultimátím Renaultu Mégane R.S. 265 Cup.
Samozřejmě za tuto sumu nedostanete jen více koní a točivého momentu. Renault sport si pohrál i s převodovkou, která řadí o 50% rychleji, řízení je o 30% strmější. Podvozek je o 20 mm nižší vpředu a vzadu o 10 mm. Osmnácti palcová kola jsou obuta do Michelinek Pilot Super Sport a ve standartu máte úplně vše, co si jen představíte.
Snad se budeme moci v Cliu R.S. 220 Trophy svést a podrobně popsat to, jak auto jezdí, protože nějaká výbava nebo holá čísla stejně nic neřeknou.
A teď ještě otázka na závěr co by jste si za 830 tisíc pořídili vy?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.