Renault odtajnil cenu přiostřeného Clia R.S. 220 Trophy, který má stejný výkon jako Octavie RS. Bohužel, cena je o dost větší.
V Anglii již mohou zákazníci objednávat přiostřené Clio. Tomu narostl výkon o 15 kW (20 koní) a točivý moment o 20 Nm. Celkem tak má zážehový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru výkon 164 kW (220 koní) a maximum točivého momentu 260 Nm. K tomu navíc má k dispozici 20 Nm při zařazené 4. a 5. (takzvaný Torque Boost).
Jak už to ale bývá, nic není jen tak. Clio R.S. už v „základní verzi“ jezdilo velmi dobře. I přes hendikep v podobě automatu (který ale řadil perfektně a v manuálním režimu bylo vše v režii řidiče) se s Cliem jezdilo rychle a to bez větších nároků na řidiče. Tato silnější verze však příjde docela draho. Konkrétně na 21 780 liber, tedy něco okolo 830 tisíc korun. Za ty peníze už můžete mít ledacos a třeba rovnou ze stáje samotného RenautlSportu, a to teď mluvím o ultimátím Renaultu Mégane R.S. 265 Cup.
Samozřejmě za tuto sumu nedostanete jen více koní a točivého momentu. Renault sport si pohrál i s převodovkou, která řadí o 50% rychleji, řízení je o 30% strmější. Podvozek je o 20 mm nižší vpředu a vzadu o 10 mm. Osmnácti palcová kola jsou obuta do Michelinek Pilot Super Sport a ve standartu máte úplně vše, co si jen představíte.
Snad se budeme moci v Cliu R.S. 220 Trophy svést a podrobně popsat to, jak auto jezdí, protože nějaká výbava nebo holá čísla stejně nic neřeknou.
A teď ještě otázka na závěr co by jste si za 830 tisíc pořídili vy?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.