Renault odtajnil cenu přiostřeného Clia R.S. 220 Trophy, který má stejný výkon jako Octavie RS. Bohužel, cena je o dost větší.
V Anglii již mohou zákazníci objednávat přiostřené Clio. Tomu narostl výkon o 15 kW (20 koní) a točivý moment o 20 Nm. Celkem tak má zážehový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru výkon 164 kW (220 koní) a maximum točivého momentu 260 Nm. K tomu navíc má k dispozici 20 Nm při zařazené 4. a 5. (takzvaný Torque Boost).
Jak už to ale bývá, nic není jen tak. Clio R.S. už v „základní verzi“ jezdilo velmi dobře. I přes hendikep v podobě automatu (který ale řadil perfektně a v manuálním režimu bylo vše v režii řidiče) se s Cliem jezdilo rychle a to bez větších nároků na řidiče. Tato silnější verze však příjde docela draho. Konkrétně na 21 780 liber, tedy něco okolo 830 tisíc korun. Za ty peníze už můžete mít ledacos a třeba rovnou ze stáje samotného RenautlSportu, a to teď mluvím o ultimátím Renaultu Mégane R.S. 265 Cup.
Samozřejmě za tuto sumu nedostanete jen více koní a točivého momentu. Renault sport si pohrál i s převodovkou, která řadí o 50% rychleji, řízení je o 30% strmější. Podvozek je o 20 mm nižší vpředu a vzadu o 10 mm. Osmnácti palcová kola jsou obuta do Michelinek Pilot Super Sport a ve standartu máte úplně vše, co si jen představíte.
Snad se budeme moci v Cliu R.S. 220 Trophy svést a podrobně popsat to, jak auto jezdí, protože nějaká výbava nebo holá čísla stejně nic neřeknou.
A teď ještě otázka na závěr co by jste si za 830 tisíc pořídili vy?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.