Jedno z nejžádanějších automobilových ocenění na mezinárodní scéně bylo včera uděleno Mitsubishi Motors.
Mitsubishi získalo ocenění „Goldenes Lenkrad“ v minulosti již třikrát – v roce 1984 za Galant, v roce 1988 za druhou generaci Coltu a v roce 1992 za prvního nástupce svého klasického off-roadu, za Pajero. V roce 2004 prestižní ocenění „Goldenes Lenkrad“ vyzvedlo Colt jako vedoucí značku co do kvality a inovací. „Goldenes Lenkrad“ je již třetím oceněním pro Colt, který byl také zvolen „Autem roku 2005“ dánským klubem automobilových novinářů, a dále pak „Kompaktním vozem roku 2004“ časopisem ANWB (= časopis holandské automobilové asociace). Zcela nový Colt se od svého uvedení na trh dostal již ke 13 000 zákazníkům. Naposledy byl uveden se strategicky důležitými pohonnými jednotkami, a to dieselovým motorem 1,5 l a benzinovým motorem 1,1 l. Po zahájení prodejů ve Velké Británii, Skandinávii a východní Evropě, bude následovat západní Evropa, kde budou uvedeny Colt CZ3 a Colt CZT v prvním kvartálu 2005. Zdroj: Tisková zpráva Auto Palace Group Foto: Mitsubishi Motors
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?