Dvě Mazdy RX-8 odjely 24 hodin na plný plyn

Daniel Šupa, 11. října 2004, 22:34 Google+

Jezdci akcelerovali, zařadili a potom měli jediný úkol – udržet ideální stopu a jet na plný plyn.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
RX-8

RX-8 | foto: Auto Palace Praha, k.s.

Sdílejte článek

S dvěma vozy Mazda RX-8 bylo dosaženo celkem 40 mezinárodních rekordů. Jezdci a technici oslavili svůj úspěch po skončení 24-hodinového rekordu, který se odehrál na 12,3 km dlouhém automobilovém okruhu v německém Papenburgu. Den před tím, dva vozy Mazda RX-8 s výkonem 170 kW protnuly startovací čáru, jeden v kategorii FIA A (speciální vozy) a druhý v kategorii FIA B (sériově vyráběné vozy). S průměrnou rychlostí 212,835 km/h a 215,934 km/h najely oba dva sportovní vozy více než 5 000 kilometrů za 24 hodin. Tyto výsledky jasně ukazují, že unikátní motor RENESIS nabízí nejenom svěží výkon, ale je také trvanlivý a spolehlivý, a to i za extrémních jízdních podmínek.

Dosažení tohoto rekordu není u Mazdy ničím novým, která se chlubí dlouhou tradicí 24-hodinových závodů. V posledním 24-hodinovém pokusu, obě Mazdy RX-8 překonaly rekord Mazdy z roku 1991, kterého dosáhli jezdci Bertrand Gachot, Johnny Herbert a Volker Weidler ve 24-hour Le Mans, jednom nejprestižnějších automobilových závodů na světě. V tom roce řídili jezdci vůz Mazda 787B s výkonem 515 kW/700 k a ujeli v průběhu 24 hodin přesně 4,923,2 kilometry při průměrné rychlosti 205,133 km/h. V Papenburgu byly obě Mazdy RX-8 jasně rychlejší.

Sobota 2.10., 12.20 hod. – Inženýr Mazda Motor Europe Shoji Tokuda mávnul zeleným praporkem a zahájil tak 24-hodinovou jízdu, kterou se Mazda RX-8 vydala na cestu do knihy rekordů. Jezdci akcelerovali, zařadili a potom měli jediný úkol – udržet ideální stopu a jet na plný plyn.

Dříve než se spustil hon na rekord, vybrala německá motor sport organizace DMSB tři sériové vozy v belgických Antwerpách a zapečetili jejich motory a převodovky. Všechny kroky pokusu o rekord byly doprovázeny komisary DMSB, aby byly splněny nezbytné podmínky stanovené FIA. Druhý vůz použitý v pokusu o rekord potvrdil svou spolehlivost již při závodech Formula Woman ve Velké Británii. Jediný rozdíl mezi dvěma vozy RX-8, které se postavily na startovací čáru k jednomu z nejrychlejších vytrvalostních pokusů, byl v tom, že sériovým vozům byla přidána bezpečnostní výbava – speciální sedačky s pětibodovými pásy a výztuha kabiny. Mazda RX-8 v kategorii FIA A dostala ještě dodatkovou nádrž a 19“ kola.

Vozy řídilo 15 motoristických novinářů z 11 zemí, kteří završili 24-hodinový test na rychlostním oválu dlouhém 12,3 kilometrů, když zastavovali v boxech pouze k nezbytným zastávkám a výměně řidičů. Kromě těchto zastávek to byla jízda na plný plyn. Pokus o rekord byl podpořen výrobcem pneumatik Kumho a společností Aral, která dodala vysoce-oktanový benzin Aral Ultimate.

Dva vozy Mazda RX-8 kroužily na okruhu konstantní vysokou rychlostí a bez jakékoliv kolize. Nicméně, ne všechno šlo podle plánu. Hodinu po půlnoci začalo silně pršet, ale ani jezdci ani Jurgen Herschel z Kumho nezpanikařili. Herschel snížil tlak v pneumatikách, čímž zlepšil jejich schopnost klást odpor při případném aquaplaningu. Navzdory hodinovému dešti udržely oba vozy vysokou rychlost.

Neděle 3.10., 12.20 hod. – Shoji Tokuda odmávl konec černo-bílým praporkem a poslal vozy do pitu. Oba dva vozy dohromady dosáhly celkem 40 mezinárodních rekordů. Motor Mazdy RX-8 – RENESIS – jediný sériově vyráběný rotační motor, tak prošel svým vytrvalostním testem na výbornou. Mise byla splněna.


Foto a tisková zpráva Auto Palace Group

Vytisknout

Diskuze: Dvě Mazdy RX-8 odjely 24 hodin na plný plyn

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

RX-8

100 000. vůz Mazda RX-8 sjel z výrobní linky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud