Dvě Mazdy RX-8 odjely 24 hodin na plný plyn

Daniel Šupa, 11. října 2004, 22:34 Google+

Jezdci akcelerovali, zařadili a potom měli jediný úkol – udržet ideální stopu a jet na plný plyn.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
RX-8

RX-8 | foto: Auto Palace Praha, k.s.

Sdílejte článek

S dvěma vozy Mazda RX-8 bylo dosaženo celkem 40 mezinárodních rekordů. Jezdci a technici oslavili svůj úspěch po skončení 24-hodinového rekordu, který se odehrál na 12,3 km dlouhém automobilovém okruhu v německém Papenburgu. Den před tím, dva vozy Mazda RX-8 s výkonem 170 kW protnuly startovací čáru, jeden v kategorii FIA A (speciální vozy) a druhý v kategorii FIA B (sériově vyráběné vozy). S průměrnou rychlostí 212,835 km/h a 215,934 km/h najely oba dva sportovní vozy více než 5 000 kilometrů za 24 hodin. Tyto výsledky jasně ukazují, že unikátní motor RENESIS nabízí nejenom svěží výkon, ale je také trvanlivý a spolehlivý, a to i za extrémních jízdních podmínek.

Dosažení tohoto rekordu není u Mazdy ničím novým, která se chlubí dlouhou tradicí 24-hodinových závodů. V posledním 24-hodinovém pokusu, obě Mazdy RX-8 překonaly rekord Mazdy z roku 1991, kterého dosáhli jezdci Bertrand Gachot, Johnny Herbert a Volker Weidler ve 24-hour Le Mans, jednom nejprestižnějších automobilových závodů na světě. V tom roce řídili jezdci vůz Mazda 787B s výkonem 515 kW/700 k a ujeli v průběhu 24 hodin přesně 4,923,2 kilometry při průměrné rychlosti 205,133 km/h. V Papenburgu byly obě Mazdy RX-8 jasně rychlejší.

Sobota 2.10., 12.20 hod. – Inženýr Mazda Motor Europe Shoji Tokuda mávnul zeleným praporkem a zahájil tak 24-hodinovou jízdu, kterou se Mazda RX-8 vydala na cestu do knihy rekordů. Jezdci akcelerovali, zařadili a potom měli jediný úkol – udržet ideální stopu a jet na plný plyn.

Dříve než se spustil hon na rekord, vybrala německá motor sport organizace DMSB tři sériové vozy v belgických Antwerpách a zapečetili jejich motory a převodovky. Všechny kroky pokusu o rekord byly doprovázeny komisary DMSB, aby byly splněny nezbytné podmínky stanovené FIA. Druhý vůz použitý v pokusu o rekord potvrdil svou spolehlivost již při závodech Formula Woman ve Velké Británii. Jediný rozdíl mezi dvěma vozy RX-8, které se postavily na startovací čáru k jednomu z nejrychlejších vytrvalostních pokusů, byl v tom, že sériovým vozům byla přidána bezpečnostní výbava – speciální sedačky s pětibodovými pásy a výztuha kabiny. Mazda RX-8 v kategorii FIA A dostala ještě dodatkovou nádrž a 19“ kola.

Vozy řídilo 15 motoristických novinářů z 11 zemí, kteří završili 24-hodinový test na rychlostním oválu dlouhém 12,3 kilometrů, když zastavovali v boxech pouze k nezbytným zastávkám a výměně řidičů. Kromě těchto zastávek to byla jízda na plný plyn. Pokus o rekord byl podpořen výrobcem pneumatik Kumho a společností Aral, která dodala vysoce-oktanový benzin Aral Ultimate.

Dva vozy Mazda RX-8 kroužily na okruhu konstantní vysokou rychlostí a bez jakékoliv kolize. Nicméně, ne všechno šlo podle plánu. Hodinu po půlnoci začalo silně pršet, ale ani jezdci ani Jurgen Herschel z Kumho nezpanikařili. Herschel snížil tlak v pneumatikách, čímž zlepšil jejich schopnost klást odpor při případném aquaplaningu. Navzdory hodinovému dešti udržely oba vozy vysokou rychlost.

Neděle 3.10., 12.20 hod. – Shoji Tokuda odmávl konec černo-bílým praporkem a poslal vozy do pitu. Oba dva vozy dohromady dosáhly celkem 40 mezinárodních rekordů. Motor Mazdy RX-8 – RENESIS – jediný sériově vyráběný rotační motor, tak prošel svým vytrvalostním testem na výbornou. Mise byla splněna.


Foto a tisková zpráva Auto Palace Group

Vytisknout

Diskuze: Dvě Mazdy RX-8 odjely 24 hodin na plný plyn

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

RX-8

100 000. vůz Mazda RX-8 sjel z výrobní linky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud