Jezdci akcelerovali, zařadili a potom měli jediný úkol – udržet ideální stopu a jet na plný plyn.
Vozy řídilo 15 motoristických novinářů z 11 zemí, kteří završili 24-hodinový test na rychlostním oválu dlouhém 12,3 kilometrů, když zastavovali v boxech pouze k nezbytným zastávkám a výměně řidičů. Kromě těchto zastávek to byla jízda na plný plyn. Pokus o rekord byl podpořen výrobcem pneumatik Kumho a společností Aral, která dodala vysoce-oktanový benzin Aral Ultimate. Dva vozy Mazda RX-8 kroužily na okruhu konstantní vysokou rychlostí a bez jakékoliv kolize. Nicméně, ne všechno šlo podle plánu. Hodinu po půlnoci začalo silně pršet, ale ani jezdci ani Jurgen Herschel z Kumho nezpanikařili. Herschel snížil tlak v pneumatikách, čímž zlepšil jejich schopnost klást odpor při případném aquaplaningu. Navzdory hodinovému dešti udržely oba vozy vysokou rychlost. Neděle 3.10., 12.20 hod. – Shoji Tokuda odmávl konec černo-bílým praporkem a poslal vozy do pitu. Oba dva vozy dohromady dosáhly celkem 40 mezinárodních rekordů. Motor Mazdy RX-8 – RENESIS – jediný sériově vyráběný rotační motor, tak prošel svým vytrvalostním testem na výbornou. Mise byla splněna. Foto a tisková zpráva Auto Palace Group
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?