Čtyřdveřový, čtyřmístný sportovní vůz Mazda RX-8 dosáhl důležitého mezníku ve výrobě.
Mazda RX-8 je poháněna silným motorem RENESIS, který získal řadu ocenění. Kompaktní, vysoce výkonný rotační motor je bez pochyby duší vozu a krátce po svém uvedení v dubnu 2003 byl vyhlášen „International Engine of the Year 2003“. Mazda RX-8 a motor RENESIS získaly do dnešního dne již 37 důležitých automobilových ocenění po celém světě, včetně japonského „2004 RJC Car of the Year“, ocenění za Nejlepší vývoj 2003-2004, který uděluje japonská síň automobilové slávy, „Car of the Year 2003-2004“, „10 Best Cars 2004“ od amerického časopisu „Car & Driver: a „2003 Car of the Year“ od australského časopisu „Wheels“. Foto a tisková zpráva Auto Palace Group
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?