Mazda Motor Corporation představila v době od 21 do 25. července t.r. největší knížku světa s fotografiemi věnovanými novince Mazda Verisa.
Při slavnostním představení knížky řekl Rowland Kirishima: „Jsem velice šťastný, že se mi naskytla tato příležitost. Při zadání mi bylo řečeno, že moje výsledná práce bude představena v omezeném časovém úseku v otevřeném prostoru a že budu pracovat s jednou z nejlepších světových modelek, slečnou Kawahara. Tak jsem se rozhodl, že vytvořím něco ojedinělého, abych maximalizoval tuto příležitost. Také jsem si přál, abych vytvořil něco, co bude návštěvníky vizuálně překvapovat a zasáhne jejich srdce. Hned na začátku jsem si pomyslel, že by možná bylo zajímavé vytvořit extrémně velké fotografie v životní velikosti modelky a vozu Verisa. Má kreativní touha fotografa šla však ještě dále a přivedla mne k tomu, že jsem nakonec vytvořil celou kolekci fotografií.“
Bezprostředně po skončení výstavy zažádala Mazda Motor Corporation o zápis knihy VERISA do Guinessovy knihy světových rekordů v UK, jako největší knihu kolekce fotografií na světě, což je zcela nová kategorie. Poznámka: dosud největší knihou světa zapsanou do Guinessovy knihy světových rekordů je knížka publikovaná v Denveru, Coloradu, USA o rozměru 2,74 m x 3,07 m. Parametry knížky: rozměr – tělo knihy od horní po spodní hranu 3 m zleva doprava 3,3 m rozměr – obálka od horní po spodní hranu 3,07 m zleva doprava 3,42 m celkový počet stran 16 (vč. 5 fotografií) váha celková cca 352 kg samotná obálka cca 200 kg jedné stránky cca 18 kg doba výroby knihy cca 3 měsíce Speciální webové stránky Mazda Verisa Současně byly v Japonsku spuštěny pro Mazda Verisa speciální webové stránky, kde mohou zájemci najít krátké filmy a také speciální edici hudby. Více již na http://gallery.mazda.co.jp/verisa/music.html Foto: Auto palace Praha, k.s. Zdroj: Auto palace Praha, k.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?