RENESIS získal další významné ocenění

Daniel Šupa, 26. května 2004, 17:04 Google+

Revoluční rotační motor Mazdy vyhrál cenu za nejlepší motor v kategorii 2,5 – 3,0 litru v letošním „International Engine of the Year“.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MX-5

MX-5 | foto: Auto Palace Praha, k.s.

Sdílejte článek

Pro RENESIS je to již čtvrtá cena v tomto celosvětově tak sledovaném klání o ocenění pro motory. V minulém roce RENESIS vyhrál „Best New Engine“ (= nejlepší nový motor), nejlepší motor v kategorii 2,5 až 3,0 litry a byl vyhlášen celkovým vítězem soutěže „International Engine of the Year“, přičemž současně vytvořil nový rekord, když získal 44 hlasů z 50 možných.

Jeff Guyton, Vice-President pro finance a operativní systémy společnosti Mazda Motor Europe převzal dnes odpoledne toto ocenění na Engine Expo 2004 v německém Stuttgartu. „Po loňském úspěchu jsem skutečně poctěn, že mohu tuto čtvrtou trofej pro rotační motor vozu Mazda RX-8 převzít,“ řekl pan Guyton. „Jménem všech lidí u Mazdy bych chtěl poděkovat organizátorům této soutěže a samozřejmě novinářům, kteří pro nás v této kategorii hlasovali. Toto čtvrté ocenění potvrzuje skutečnost, že dlouhodobá práce Mazdy na rotačním motoru se vyplatila, nejenom nám samotným, ale i zákazníkům na celém světě.“

Ocenění „International Engine of the Year“ je všeobecně známé jako Oskarové ocenění pro motory a každoročně se představuje nejenom v tisku UK, ale i mezinárodním tisku. V tomto roce byla komise větší a zahrnovala 56 vysoce respektovaných automobilových novinářů z 24 zemí světa, včetně Wolfganga Peterse z Německa, Paula Horrelliho z UK, Massima Nascimbene z Itálie. Motory byly testovány ve vozech, které běžně pohánějí a byly hodnoceny podle vyladění motoru, jízdních vlastností, ohleduplnosti k životnímu prostředí, ekonomiky provozu, výkonu a přitažlivosti.

Se svým jedinečným systémem středového otevírání dveří, prostorem pro čtyři cestující, dynamickému designu a nejnovějšímu rotačnímu motoru RENESIS pod kapotou se Mazda RX-8 okamžitě po svém uvedení na trh koncem loňského roku stala hitem u všech zákazníků v Evropě. A její popularita neutichá. V dubnu tohoto roku měla Mazda RX-8 v Evropě cca 20% segmentu sportovních vozů.

Revoluční motor Mazda RENESIS dosáhl mnoha úspěchů, kteří mnozí v automobilovém světě považovali za nemožné. Motor splňuje emisní standardy Euro IV, skýtá dobrou ekonomiku provozu, zatímco nabízí kompaktní tvary, vysoké otáčky a vysoké výkonové vlastnosti svých rotačních předchůdců. Dosahuje toho i díky takovým rysům jako jsou boční sací a výfukové kanály se zvětšeným průřezem.

Po testovacích jízdách s Mazdou RX-8 řekl Peter Lyon o RENESIS: „Je to ten nejkompaktnější malý motor s vysokým výkonem na celé planetě. Tento skvost techniky bude točit 9000 otáček po celý den.“

Další zlepšení sportovní charakteristiky a vysokých otáček motoru RENESIS je důvodem, že byl s objemem 2,6 litru úspěšný i proti třílitrovým motorům osazeným v takových vozech jako BMW 730d nebo Mercedes C-Class.

Výsledky kategorie 2,5 – 3,0 litru

1. Mazda RENESIS (RX-8) – 2,6 l 252 bodů
2. BMW Diesel 3-litre (330d, X3, 530d, X5, 730d) 242 bodů
3. BMW 3-litre 6-cylinder (Z4, 330i, X3, 530i, X5, 730i) 189 bodů
4. Subaru 3-litre flat six (Legacy, Outback) 133 bodů
5. Audi Diesel 3-litre V6 (A6, A8) 70 bodů
6. Mercedes-AMG Diesel 3-litre (C-Class) 68 bodů


Tisková zpráva Auto Palace Praha, k.s.
Foto: Auto Palace Praha, k.s.
Vytisknout

Diskuze: RENESIS získal další významné ocenění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

TSO

TSO - nový "nadupaný" model od Marcosu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud