Hyundai vyrobil speciálně pro současného papeže otevřený Hyundai Santa Fe, který bude sloužit jako nový papamobil.
Předání vozu se uskutečnilo na začátku tohoto týdne na Svatopetrském náměstí během týdenní generální audience. Hyundai Santa Fe Cabrio je ve srovnání s předchozími Papamobilys o něco nižší a nahrazuje předešlé kousky od značky Mercedes-Benz.
Automobil je i užší, což usnadňuje manévrování ve stísněných prostorech a nebo při cestování na úzké silnici. Otevřené Santa Fe má dvě místa v vpředu a tři vzadu, přičemž zadní část je důkladně upravena. Vozidlo je založen na předfaceliftovaném Santa Fe a je vybaveno standardním čtyřválcovým 2,2 litrovým motorem CRDi.
K otázce, zda Hyundai hodlá vyrábět otevřený Sante Fe i pro běžnou veřejnost se výrobce vyjádřil jasně. Rozhodně se tak nestane, konkrétní vůz byl vytvořen na zakázku a se seriovou výrobou se nepočítá.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?