Koncept Bolt bude muset pravděpodobně změnit jméno. To je totiž již od roku 2012 ve vlastnictví společnosti Yamaha.
Na začátku letošního roku nám prezentoval Chevrolet během autosalonu v americkém Detroitu dvojici svých plánovaných koncepčních elektroautomobilů – Volt a Bolt. Tyto názvy měly po prohlášení Chevroletu vozům zůstat i v jejich sériové produkci, která se předpokládá na rok 2016.
Nyní ale přichází informace, že druhý jmenovaný vůz bude muset projít změnou názvu, minimálně pro trh v USA. Americký patentový úřad totiž oznámil, že název Bolt byl registrován již 9. srpna 2012 společností Yamaha.
Jak jsme již zmínili, vůz se začne vyrábět příští rok. Nejpravděpodobnější řešení tohoto problému je tudíž urychleně vymyslet jméno pro tento elektrický hatchback.
Vyjednávání s Yamahou by totiž mohlo přinést protahování tohoto sporu a to si americká automobilky nyní nemůže dovolit.
Jaké jméno byste poradili Chevroletu vy?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.