Říká vám něco Opel Omega? Pokud ano, pak možná víte, že britský Lotus si jí vzal do parády a vytvořil z ní v 90. letech omezenou edici supersportovního sedanu, se kterou měl problém i leckterý tehdejší supersport.
Pod kapotou Lotusu Omega byl klasický atmosférický řadový třílitrový motor z verze Omega 3000. Jeho výkon však činil pouze 200 koní, takže Lotus nelenil a kromě předělání na objem 3,6 litru, přidal ještě dvě turbodmychadla Garrett T25. Výsledkem bylo 382 koní a 568 Nm, což stačilo na zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,2 vteřiny.
Tehdy se auto rozjelo až na maximálku 283 km/h a aby nebylo ponecháno nic náhodě, motor byl spojen s manuální šestistupňovou převodovkou ZF z Chevy Corvette ZR1. O lepší přenos síly na silnici se staral il samosvorný diferenciál na zadních kolech.
Za celou dobu produkce bylo vyrobeno jen 950 kusů a jedna třetina byla tvořena Carltony s volantem vpravo. O to víc je tato Omega vzácnější a nyní je jeden kus na prodej na portálu mobil.de. Dle fotografií vypadá v dobrém stavu a cenově vychází na 900 tisíc korun, což je za kus zběsilé automobilové historie skvělá částka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.