Říká vám něco Opel Omega? Pokud ano, pak možná víte, že britský Lotus si jí vzal do parády a vytvořil z ní v 90. letech omezenou edici supersportovního sedanu, se kterou měl problém i leckterý tehdejší supersport.
Pod kapotou Lotusu Omega byl klasický atmosférický řadový třílitrový motor z verze Omega 3000. Jeho výkon však činil pouze 200 koní, takže Lotus nelenil a kromě předělání na objem 3,6 litru, přidal ještě dvě turbodmychadla Garrett T25. Výsledkem bylo 382 koní a 568 Nm, což stačilo na zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,2 vteřiny.
Tehdy se auto rozjelo až na maximálku 283 km/h a aby nebylo ponecháno nic náhodě, motor byl spojen s manuální šestistupňovou převodovkou ZF z Chevy Corvette ZR1. O lepší přenos síly na silnici se staral il samosvorný diferenciál na zadních kolech.
Za celou dobu produkce bylo vyrobeno jen 950 kusů a jedna třetina byla tvořena Carltony s volantem vpravo. O to víc je tato Omega vzácnější a nyní je jeden kus na prodej na portálu mobil.de. Dle fotografií vypadá v dobrém stavu a cenově vychází na 900 tisíc korun, což je za kus zběsilé automobilové historie skvělá částka.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?