Říká vám něco Opel Omega? Pokud ano, pak možná víte, že britský Lotus si jí vzal do parády a vytvořil z ní v 90. letech omezenou edici supersportovního sedanu, se kterou měl problém i leckterý tehdejší supersport.
Pod kapotou Lotusu Omega byl klasický atmosférický řadový třílitrový motor z verze Omega 3000. Jeho výkon však činil pouze 200 koní, takže Lotus nelenil a kromě předělání na objem 3,6 litru, přidal ještě dvě turbodmychadla Garrett T25. Výsledkem bylo 382 koní a 568 Nm, což stačilo na zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,2 vteřiny.
Tehdy se auto rozjelo až na maximálku 283 km/h a aby nebylo ponecháno nic náhodě, motor byl spojen s manuální šestistupňovou převodovkou ZF z Chevy Corvette ZR1. O lepší přenos síly na silnici se staral il samosvorný diferenciál na zadních kolech.
Za celou dobu produkce bylo vyrobeno jen 950 kusů a jedna třetina byla tvořena Carltony s volantem vpravo. O to víc je tato Omega vzácnější a nyní je jeden kus na prodej na portálu mobil.de. Dle fotografií vypadá v dobrém stavu a cenově vychází na 900 tisíc korun, což je za kus zběsilé automobilové historie skvělá částka.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?