Nový McLaren 675 LT se představil celkem nedávno a výrobce včera oznámil, že všech plánovaných 500 kusů je beznadějně vyprodáno.
Automobil, na který nestačí ani Ferrari 488 GTB, má od kapotou motor s výkonem 675 koní a z nuly na stovku zrychlí za 2,9 sekundy. Z 0 na 200 km/h mu trvá 7,9 sekundy, což je skutečně velmi rychlá hodnota.
Není proto divu, že ještě než se stačilo vyrobit všech 500 kusů, každé auto už dopředu zná svého majitele. Většina z nich musela být před dvěma měsíci na autosalonu v Ženevě, protože právě tam se vůz prezentoval ve své plné kráse.
Za základní verzi si přitom prodejce naúčtoval 259 500 liber (v přepočtu 9,7 milionu Kč), přičemž k mání je i paket Club Sport. Ten přidá za cenu necelých 300 tisíc titanovou ochrannou klec.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.