Současný trend tříválcových motorů je na vzestupu ale ne každý automobilový výrobce se jím nechá strhnout.
Motory této koncepce totiž téměř vždy trpí vibracemi, podivným zvukovým projevem a Evropská Unie zkrátka velí, aby tyto motory byly co nejvíce využívány. Ta to doporučuje především s ohledem na snížení spotřeby paliva, i když svou kultivovaností a úsporou je na tom někdy stejně výkoný čtyřválec o dost lépe.
Dnes se ale objevila zpráva, že velkým odpůrcem je Mercedes. Ten již dříve prohlásil, že tříválce nenasadí do větších modelů, protože nejsou dostatečně kultivované. K celé věci se vyjádřil i Dr. Thomas Weber, šéf výzkumu a vývoje značky, jenž v rozhovoru pro magazín Car and Driver řekl: „Abychom postavili menší motor, bylo by teoreticky možné 'uříznout' jeden válec, ale takový tříválec by nebyl ani blízko tomu, kde bychom chtěl být pohledem vynaložených nákladů".
Samotný výrobce navíc počítá s tím, že 90 procent jeho motorů bude čtyřválcových, přičemž v nabídce zachová šesti, osmi a i dvanáctiválcové jednotky.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?