Současný trend tříválcových motorů je na vzestupu ale ne každý automobilový výrobce se jím nechá strhnout.
Motory této koncepce totiž téměř vždy trpí vibracemi, podivným zvukovým projevem a Evropská Unie zkrátka velí, aby tyto motory byly co nejvíce využívány. Ta to doporučuje především s ohledem na snížení spotřeby paliva, i když svou kultivovaností a úsporou je na tom někdy stejně výkoný čtyřválec o dost lépe.
Dnes se ale objevila zpráva, že velkým odpůrcem je Mercedes. Ten již dříve prohlásil, že tříválce nenasadí do větších modelů, protože nejsou dostatečně kultivované. K celé věci se vyjádřil i Dr. Thomas Weber, šéf výzkumu a vývoje značky, jenž v rozhovoru pro magazín Car and Driver řekl: „Abychom postavili menší motor, bylo by teoreticky možné 'uříznout' jeden válec, ale takový tříválec by nebyl ani blízko tomu, kde bychom chtěl být pohledem vynaložených nákladů".
Samotný výrobce navíc počítá s tím, že 90 procent jeho motorů bude čtyřválcových, přičemž v nabídce zachová šesti, osmi a i dvanáctiválcové jednotky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.