Na závodní okruhy se chce vydat mnoho výrobců, chybět nebude ani Mercedes-Benz se svým ostrým náčiním v podobě AMG GT3.
Ten se sice ještě světu nepředstavil, ale díky návrháři s přezdívkou rc82 workchop můžeme vidět, že výsledný produkt Mercedesu by mohl stát za to. Na snímku je zachycen pohled na zadní část stroje, která se vyznačuje masivním křídlem, novým difuzorem pro zadní nárazník a bílo-černou povrchovou úpravou karoserie.
Mercedes-AMG GT3 by mohl být poháněn stejným twin-turbo 4,0-litrovým osmiválcovým motorem, který pohání obyčejné AMG GT. Oproti němu však dostane o něco vyšší výkon, v základu přitom motor produkuje výkon 462 koní a 600 Nm točivého momentu. Motor je napojen na sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a možná i proto dovede AMG GT zrychlit z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 304 km / h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.