Ford Fiesta současné generace se dočká i sportovního provedení ST, ale co takhle, kdyby Ford uvedl i ostřejší Fiestu RS?
Přesně tahle myšlenka napadla maďarského nezávislého umělce X-Tomi Design a stvořil díky počítačovým kouzlům ostré RS. Co je dobré, výrobce sám řekl, že již dnes je v pracích silnější verze Fiesty ST, takže čekejme, že se nečeho podobného opravdu dočkáme. Vůz dostane aktuální verzi sportovního podvozku a je šance, že do dvou let tady Fiestu RS máme.
X-Tomi design ale nechce čekat a tak se dal do práce ihned. Výsledek je poměrně zajímavý, třídveřový hothatch v modrém laku vypadá dostatečně agresivně a slibuje velkou zábavu. Nejrychlejší Fiesta v řadě je vyvíjena společně s divizí Ford Performance a vůz přijde nejspíš s čtyřválcem o objemu 1,5 litru EcoBoost. Ten se vyladí na přibližně 220-230 koní, což bude zcela jistě stačit.
Aby vůz vypadal dostatečně dospěle, dostane agresivnější body kit než má verze ST. Podvozek se pro změnu dočká tužších pružin, nížší světlé výšky a zadního křídla. V interiéru čekejme skořepinová sportovní sedadla Recaro a sportovní čalounění s hliníkovými akcenty.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.