Ford Fiesta současné generace se dočká i sportovního provedení ST, ale co takhle, kdyby Ford uvedl i ostřejší Fiestu RS?
Přesně tahle myšlenka napadla maďarského nezávislého umělce X-Tomi Design a stvořil díky počítačovým kouzlům ostré RS. Co je dobré, výrobce sám řekl, že již dnes je v pracích silnější verze Fiesty ST, takže čekejme, že se nečeho podobného opravdu dočkáme. Vůz dostane aktuální verzi sportovního podvozku a je šance, že do dvou let tady Fiestu RS máme.
X-Tomi design ale nechce čekat a tak se dal do práce ihned. Výsledek je poměrně zajímavý, třídveřový hothatch v modrém laku vypadá dostatečně agresivně a slibuje velkou zábavu. Nejrychlejší Fiesta v řadě je vyvíjena společně s divizí Ford Performance a vůz přijde nejspíš s čtyřválcem o objemu 1,5 litru EcoBoost. Ten se vyladí na přibližně 220-230 koní, což bude zcela jistě stačit.
Aby vůz vypadal dostatečně dospěle, dostane agresivnější body kit než má verze ST. Podvozek se pro změnu dočká tužších pružin, nížší světlé výšky a zadního křídla. V interiéru čekejme skořepinová sportovní sedadla Recaro a sportovní čalounění s hliníkovými akcenty.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?