Na konci minulého týdne se nechal Ford slyšet, že nový Mustang Shelby GT350R je mnohem lepší než Porsche 911 GT3. Teď se však ukázalo, že tomu tak úplně není.
Na svět se totiž dostala zpráva, že GT350R se projelo i Severní smyčce Nürburgringu, přičemž jej zajel v čase 7:32,19. To je o pět vteřin lepší čas, než kterého dosáhl Chevrolet Camaro Z/28. Současný Mustang GT350R je dokonce o vteřinu rychlejší než Porsche 911 997 GT3 RS, jenž aktuální verze 911 GT3 RS ho prý zajela za 7 minut a 20 sekund.
Samotná automobilka Ford zatím tento čas oficiálně nepotvrdila, ale souboj na ostří nože s konkurenčím Porsche zřejmě začal. Pro připomenutí, verzi GT350R pohání vidlicový osmiválec o objemu 5,2 litru, který poskytuje výkon okolo 500 koní a točivý moment přes 540 Nm. Oficiální hodnoty to však nejsou, Ford totiž stále mlží a výsledný výkon oznámí až později.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?