Na konci minulého týdne se nechal Ford slyšet, že nový Mustang Shelby GT350R je mnohem lepší než Porsche 911 GT3. Teď se však ukázalo, že tomu tak úplně není.
Na svět se totiž dostala zpráva, že GT350R se projelo i Severní smyčce Nürburgringu, přičemž jej zajel v čase 7:32,19. To je o pět vteřin lepší čas, než kterého dosáhl Chevrolet Camaro Z/28. Současný Mustang GT350R je dokonce o vteřinu rychlejší než Porsche 911 997 GT3 RS, jenž aktuální verze 911 GT3 RS ho prý zajela za 7 minut a 20 sekund.
Samotná automobilka Ford zatím tento čas oficiálně nepotvrdila, ale souboj na ostří nože s konkurenčím Porsche zřejmě začal. Pro připomenutí, verzi GT350R pohání vidlicový osmiválec o objemu 5,2 litru, který poskytuje výkon okolo 500 koní a točivý moment přes 540 Nm. Oficiální hodnoty to však nejsou, Ford totiž stále mlží a výsledný výkon oznámí až později.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.