Podle britských médií by společnost Audi chtěla koupit označení Q2 a Q4. Potíž však tkví v tom, že tyto dvě zkratky už používá koncern Fiat.
Někteří z vás jistě znají modely italské značky Alfa Romeo, jako byl například sedan 164 Q4 či 159 Q4. Současně toto označení používá i nové Maserati Quattroporte, což je pro Audi víc než velký problém. Koncern Fiat se prostě označení s písmeny Q nechce vzdát a nedá ho jen tak zadarmo. Audi se navíc nechala slyšet, že touží vyrábět modely Q1 až Q9, což bude asi problém.
Audi má velký zájem o koupi práv k užívání jména pro jejich dvojici nových modelů. Kdo zná produkci Audi, ten již jistě ví, že model Q4 by vycházel z modelu A4 a malá Q2 by byla pro změnu modelem velikostně mezi Q1 a Q3. Generální ředitel společnosti Sergio Marchionne k celé věci řekl, že označení zkrátka nechce prodat. Uvidíme však časem, zda se nenechá zlomit nabídkami Audi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.