Podle švédského časopisu Teknikens Värld nový Ford Mondeo váží v základu o 279 kg víc, než uvádí samotný výrobce.
V nedávném testu časopisu se objevilo Mondeo Estate, Volkswagen Passat Variant a Volvo V70. Při testu se zjistilo, že pohotovostní hmotnost testovaného Mondea je o 17,4% větší, než je uvedeno v oficiálních materiálech Fordu. To znamená, že vozidlo má hmotnost celkem 1880 kg.
Další zajímavostí je, že pokud auto zatížíte na maximum, vlastně tím spácháte přestupek, protože v tu chvíli je překročena celková povolená hmotnost. Ještě horší je, že při plném zatížení vozu se zadní kola nebezpečně dotýkala podběhů a doslova o ně drhla.
Tahle technická zajímavost ale není jediným objevem magazínu Teknikens Värld. Stejný problém má i nový Mercedes-Benz C220 BlueTEC Estate. Ten váží o 245 kg více, než co říká samotná brožura od Mercedesu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.