Podle švédského časopisu Teknikens Värld nový Ford Mondeo váží v základu o 279 kg víc, než uvádí samotný výrobce.
V nedávném testu časopisu se objevilo Mondeo Estate, Volkswagen Passat Variant a Volvo V70. Při testu se zjistilo, že pohotovostní hmotnost testovaného Mondea je o 17,4% větší, než je uvedeno v oficiálních materiálech Fordu. To znamená, že vozidlo má hmotnost celkem 1880 kg.
Další zajímavostí je, že pokud auto zatížíte na maximum, vlastně tím spácháte přestupek, protože v tu chvíli je překročena celková povolená hmotnost. Ještě horší je, že při plném zatížení vozu se zadní kola nebezpečně dotýkala podběhů a doslova o ně drhla.
Tahle technická zajímavost ale není jediným objevem magazínu Teknikens Värld. Stejný problém má i nový Mercedes-Benz C220 BlueTEC Estate. Ten váží o 245 kg více, než co říká samotná brožura od Mercedesu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.