Podle švédského časopisu Teknikens Värld nový Ford Mondeo váží v základu o 279 kg víc, než uvádí samotný výrobce.
V nedávném testu časopisu se objevilo Mondeo Estate, Volkswagen Passat Variant a Volvo V70. Při testu se zjistilo, že pohotovostní hmotnost testovaného Mondea je o 17,4% větší, než je uvedeno v oficiálních materiálech Fordu. To znamená, že vozidlo má hmotnost celkem 1880 kg.
Další zajímavostí je, že pokud auto zatížíte na maximum, vlastně tím spácháte přestupek, protože v tu chvíli je překročena celková povolená hmotnost. Ještě horší je, že při plném zatížení vozu se zadní kola nebezpečně dotýkala podběhů a doslova o ně drhla.
Tahle technická zajímavost ale není jediným objevem magazínu Teknikens Värld. Stejný problém má i nový Mercedes-Benz C220 BlueTEC Estate. Ten váží o 245 kg více, než co říká samotná brožura od Mercedesu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.