Hybridní supersport Porsche 918 Spyder utrpělo značné škody po zapojení do vážné havárie tento týden v Číně.
K nehodě došlo na úzké silnici v Šanghaji a podle místních sdělovacích prostředků bylo Porsche 918 Spyder řízeno velmi vysokou rychlostí. Za jeho volantem seděla žena na sedadle spolujezdce seděl přítel majitele. Zprávy naznačují, že žena si popletla brzdový pedál s pedálem plynu, což vedlo k tomu, že vůz narazil do stromu.
Řidič a spolujezdec vyvázli z havárie bez zranění a naštěstí nebyl nikdo zraněn ani na chodníku, přes který Porsche vlivem vysoké rychlosti přeletělo. Připomínáme vám, že Porsche vyrobí jen 918 kusů své vlajkové lodi a další z nich je tak zcela nyní na odpis. Co se týče opravy, ta je téměř nemožná, protože karoserie byla v přední části hodně zničena a pokud by se to podařilo, cena opravy dosáhne závratné výše.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.