Švédský výrobce supersportů, firma Koenigsegg, oznámila začátkem letošního roku plány na návrat na trh Spojených států.
Postupem času se společně s tím začínají objevovat i nové detaily o plánech společnosti v Americe. Podle deníku Automobily Driver hodlá výrobce mít alespoň čtyři obchodní zastoupení na území Severní Ameriky. Nejpodstatnějším modelem se má v prodejích stát současná generace Agery, ale příští rok se údajně dočkáme zcela nového zástupce značky.
O chystaném modelu je toho známo jen velmi málo, ale zdroj říká, že americká verze Agery, jenž bude již brzo na showroomech v USA, bude plně v souladu s americkými a kanadskými bezpečnostními předpisy. To znamená, že Američané mohou očekávat, že vůz dostane do výbavy inteligentní airbagy a další nařízené bezpečnostní zařízení.
Bohužel, i americké verze Agery nebudou o moc levnější, než ty evropské, protože Agera údajně dostane základní cenovku 1.650.000 dolarů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.