Přesné datum vyřazení Lanceru z nabídky výrobce sice ještě není známo, ale podle dosavadních spekulací se s Lancerem Evo rozloučíme už příští rok.
Díky dřívějším zprávám o blížím se konci modelu, se oproti minulému roku zvedli prodeje o přibližně o 10 procent. Výkonný viceprezident americké divize Mitsubishi, Don Swearingen, ke konci ostré sportovní ikony prohlásil jen „Jeho čas přišel a zase odešel,”, což je dosti trvdé prohlášení vzhledem k tomu, jak populární model se Mitsubishi před lety podařilo vytvořit.
Mitsubishi navíc na nedávno proběhlém autosalonu v Los Angeles uvedlo, že chystá uvést poslední speciální edici. Ta bude definitivní tečkou za kultovní ikonou, jenž po dlouhé roky soupeřila s japonským rivalem jménem Subaru Impreza. Příští ostrý model nahrazující Lancer Evo, má vypadat úplně jinak. Inspirací je elektrické vozidlo MiEV Evolution III, které se ukázalo na posledním ročníku závodu do vrchu Pikes Peak. Oproti závodní verzi se "lidové" provedení dočká jiné karoserie a pozměněného hybridního pohonu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?