Přesné datum vyřazení Lanceru z nabídky výrobce sice ještě není známo, ale podle dosavadních spekulací se s Lancerem Evo rozloučíme už příští rok.
Díky dřívějším zprávám o blížím se konci modelu, se oproti minulému roku zvedli prodeje o přibližně o 10 procent. Výkonný viceprezident americké divize Mitsubishi, Don Swearingen, ke konci ostré sportovní ikony prohlásil jen „Jeho čas přišel a zase odešel,”, což je dosti trvdé prohlášení vzhledem k tomu, jak populární model se Mitsubishi před lety podařilo vytvořit.
Mitsubishi navíc na nedávno proběhlém autosalonu v Los Angeles uvedlo, že chystá uvést poslední speciální edici. Ta bude definitivní tečkou za kultovní ikonou, jenž po dlouhé roky soupeřila s japonským rivalem jménem Subaru Impreza. Příští ostrý model nahrazující Lancer Evo, má vypadat úplně jinak. Inspirací je elektrické vozidlo MiEV Evolution III, které se ukázalo na posledním ročníku závodu do vrchu Pikes Peak. Oproti závodní verzi se "lidové" provedení dočká jiné karoserie a pozměněného hybridního pohonu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?