Přesné datum vyřazení Lanceru z nabídky výrobce sice ještě není známo, ale podle dosavadních spekulací se s Lancerem Evo rozloučíme už příští rok.
Díky dřívějším zprávám o blížím se konci modelu, se oproti minulému roku zvedli prodeje o přibližně o 10 procent. Výkonný viceprezident americké divize Mitsubishi, Don Swearingen, ke konci ostré sportovní ikony prohlásil jen „Jeho čas přišel a zase odešel,”, což je dosti trvdé prohlášení vzhledem k tomu, jak populární model se Mitsubishi před lety podařilo vytvořit.
Mitsubishi navíc na nedávno proběhlém autosalonu v Los Angeles uvedlo, že chystá uvést poslední speciální edici. Ta bude definitivní tečkou za kultovní ikonou, jenž po dlouhé roky soupeřila s japonským rivalem jménem Subaru Impreza. Příští ostrý model nahrazující Lancer Evo, má vypadat úplně jinak. Inspirací je elektrické vozidlo MiEV Evolution III, které se ukázalo na posledním ročníku závodu do vrchu Pikes Peak. Oproti závodní verzi se "lidové" provedení dočká jiné karoserie a pozměněného hybridního pohonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.