Polestar Performance se rozhodlo, že letos oslaví 20. výročí existence švédské rakety v podobě Volva 855 T5 R tím, že jej sjednotí s jeho moderním nástupcem V60 Polestar.
Model 855 T5 R byl původně představen již v roce 1994 a bylo navrženo tak, aby se stal jedním z nejrychlejších vozů, který kdy byl vytvořen. Aby to výrobce splnil, pod jeho kapotu instaloval přeplňovaný 2,3-litrový pětiválcový motor, který vyvíjel výkon 240 koní a 330 Nm točivého momentu. S ním je spojena čtyřstupňová automatická převodovka. S ní dokázal velký rychlý kombík s váhou 1600 kg zrychlit z 0 na 100 km / h za působivých sedm sekund a dosáhl na tu dobu nevídané maximální rychlosti 245 km / h.
Pro srovnání, současné Volvo V60 Polestar má přeplňovaný 3,0-litrový šestiválcový motor, který produkuje 350 koní a 500 Nm točivého momentu. Motor je spárován se šestistupňovou automatickou převodovkou a systémem pohonu všech kol, který umožňuje autu zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,9 sekund a dosáhnout elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km / h.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?