Polestar Performance se rozhodlo, že letos oslaví 20. výročí existence švédské rakety v podobě Volva 855 T5 R tím, že jej sjednotí s jeho moderním nástupcem V60 Polestar.
Model 855 T5 R byl původně představen již v roce 1994 a bylo navrženo tak, aby se stal jedním z nejrychlejších vozů, který kdy byl vytvořen. Aby to výrobce splnil, pod jeho kapotu instaloval přeplňovaný 2,3-litrový pětiválcový motor, který vyvíjel výkon 240 koní a 330 Nm točivého momentu. S ním je spojena čtyřstupňová automatická převodovka. S ní dokázal velký rychlý kombík s váhou 1600 kg zrychlit z 0 na 100 km / h za působivých sedm sekund a dosáhl na tu dobu nevídané maximální rychlosti 245 km / h.
Pro srovnání, současné Volvo V60 Polestar má přeplňovaný 3,0-litrový šestiválcový motor, který produkuje 350 koní a 500 Nm točivého momentu. Motor je spárován se šestistupňovou automatickou převodovkou a systémem pohonu všech kol, který umožňuje autu zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,9 sekund a dosáhnout elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km / h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.