Americká automobilka Tesla plánuje zřízení čtyř extrémně rychlých nabíječek na území České Republiky.
Nejrychlejší nabíječka Tesly umí nabít Model S na polovinu kapacity už za 20 minut, z 80% je nabitá za 40 minut a na plné nabití bude potřebovat hodinu a čtvrt. Tento fakt výrazně snižuje nedostatky elektromobilů, potažmo modelů Tesla. Tuto síť nabíjecích stanic rozšiřuje nejen v Americe, ale také v Evropě, kde se jí daří prodávat čím dál více automobilů.
Celkem již provozuje ve státech 119 takových rychlonabíječek, v Evropě jich má 76. Nejvíce jich najdete v Německu, Francii a také v severských zemí, kde jsou elektromobily výrazně zvýhodněny díky státním úlevám. Do roku 2016 by měly být čtyři takové i na našem území.
První dvě chce Tesla otevřít již v příštím roce. Jedna z nich bude na severu naší země a druhá bude někde neupřesněně mezi Prahou a Brnem. Další bude v Praze a ta čtvrtá mezi Brnem a Ostravou. Všechny budou nedaleko hlavních silničních a dálničních tahů a samozřejmě v blízkosti restaurace nebo obchodního centra.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.