BMW se chystá na oslavy 100. výročí. Jak jej oslaví? Novým modelem BMW i8 M100.
Začíná se proslýchat, že má BMW v úmyslu připravit speciální model s názvem i8S, který bude využívat základ z hybridního sporťáku i8. Ten by měl dostat výrazněji střižený exteriér, lepší brzdy, širší pneumatiky a možná i vyšší výkon.
V tichosti se mluví o nové motorizaci, kterou by i8S dostalo. Mohlo by se jednat o dvojitě přeplňovaný dvoulitr s výkonem okolo 320 koní (238 kW) a nebo dokonce třílitrový šestiválec s výkonem až 480 koní (358 kW). Zatímco spalovací motor bude posílat výkon na zadní kola, ty přední bude pohánět elektromotor. Ten bude vyvíjet 109 koní (81kW) nebo dokonce 204 koní (152 kW), které bude posílat na kola přední.
Jednalo by se tak o skutečně velkou porci výkonu, který by vystřelil i8S z klidu na 100 km/h během 3,5 sekundy a maximálně by se rozjel na 250 km/h, kdy jej pochopitelně zastaví omezovač.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?