BMW se chystá na oslavy 100. výročí. Jak jej oslaví? Novým modelem BMW i8 M100.
Začíná se proslýchat, že má BMW v úmyslu připravit speciální model s názvem i8S, který bude využívat základ z hybridního sporťáku i8. Ten by měl dostat výrazněji střižený exteriér, lepší brzdy, širší pneumatiky a možná i vyšší výkon.
V tichosti se mluví o nové motorizaci, kterou by i8S dostalo. Mohlo by se jednat o dvojitě přeplňovaný dvoulitr s výkonem okolo 320 koní (238 kW) a nebo dokonce třílitrový šestiválec s výkonem až 480 koní (358 kW). Zatímco spalovací motor bude posílat výkon na zadní kola, ty přední bude pohánět elektromotor. Ten bude vyvíjet 109 koní (81kW) nebo dokonce 204 koní (152 kW), které bude posílat na kola přední.
Jednalo by se tak o skutečně velkou porci výkonu, který by vystřelil i8S z klidu na 100 km/h během 3,5 sekundy a maximálně by se rozjel na 250 km/h, kdy jej pochopitelně zastaví omezovač.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?