Letos slaví německé kupé Opel Calibra své 25. výročí, o čemž jsme vás zde i pečlivě informovali. V té souvislosti se začínají objevovat zajímavé zprávy, které leccos naznačují.
Populární sportovní vůz z 90.let patřil ke špičce modelové nabídky firmy Opel, její dramatická karoserie a výkonné motory udělalo z Calibry nezapomenutelný model. Ten ještě dnes můžeme vídat na silnicích, i když to jsou z větší části přetuningované kousky, které "zplatlali" mladí tuneři. ovšem pozot, naděje, že by se mohla na trh dostat nová Calibra, se pomalu začíná rodit.
V nedávném rozhovoru pro časopis Auto Express, se generální ředitel společnosti Vauxhall, Tim Toze, nechal slyšet, že společnost by mohla nakonec opravdu nabídnout novou Calibra. Sám řekl "Musíme jít kupředu ale než se pustíme do vývoje nové Calibry, bude lepší počkat na novou generaci sedanu Insignia." Z té by měla Calibra vycházet, i když co my víme, v devadesátých letech se také Calibra přece neinspirovala velkým sedanem Omega...
Tozer také odhalil, že další generace rodinné Astry bude výrazně lehčí, než její stávající generace. Odmítl jít do podrobností, ale naznačil, že současný model je asi o 200 kg těžší, než její nástupce.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?