Letos slaví německé kupé Opel Calibra své 25. výročí, o čemž jsme vás zde i pečlivě informovali. V té souvislosti se začínají objevovat zajímavé zprávy, které leccos naznačují.
Populární sportovní vůz z 90.let patřil ke špičce modelové nabídky firmy Opel, její dramatická karoserie a výkonné motory udělalo z Calibry nezapomenutelný model. Ten ještě dnes můžeme vídat na silnicích, i když to jsou z větší části přetuningované kousky, které "zplatlali" mladí tuneři. ovšem pozot, naděje, že by se mohla na trh dostat nová Calibra, se pomalu začíná rodit.
V nedávném rozhovoru pro časopis Auto Express, se generální ředitel společnosti Vauxhall, Tim Toze, nechal slyšet, že společnost by mohla nakonec opravdu nabídnout novou Calibra. Sám řekl "Musíme jít kupředu ale než se pustíme do vývoje nové Calibry, bude lepší počkat na novou generaci sedanu Insignia." Z té by měla Calibra vycházet, i když co my víme, v devadesátých letech se také Calibra přece neinspirovala velkým sedanem Omega...
Tozer také odhalil, že další generace rodinné Astry bude výrazně lehčí, než její stávající generace. Odmítl jít do podrobností, ale naznačil, že současný model je asi o 200 kg těžší, než její nástupce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.