Italský výrobce aut Fiat se potýká s nízkou poptávkou městského modelu Panda. Bude tak muset odstavit výrobu a v dlouhodobém horizontu se zřejmě nevyhne propouštění.
Pandí krize, i tak by jsme to mohli nazvat. Dříve velmi oblíbené mini do města se poslední dobou špatně prodává. Především proto, že se kategorie městských vozů rozšířila a v poslední době jsou kladeny důrazy na lákavý vzhled, moderní výbavu a nutnou dávku úprav dle přání zákazníka.
To však Fiat Panda ve směs nemohla splnit. Je sice nadprůměrně velká, ale chybí jí ten moderní střih. Změnu by mohla udělat Panda Cross, která bude navazovat na legendární Pandy s pohonem všech kol. Avšak v mezidobí, se situaci nějak vyřešit musí. Fiat tak odstaví výrobu.
Výrobní linky ve městě Pomiglianu budou nečinně stát od 16. do 27. října. Je to další z opatřeních automobilky. Zastavení výroby Pandy, předcházela odstávka výrobního závodu v Srbsku, kde se vyrábí Fiat 500L, který se v poslední době také netěší prodejních úspěchů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.