Italský výrobce aut Fiat se potýká s nízkou poptávkou městského modelu Panda. Bude tak muset odstavit výrobu a v dlouhodobém horizontu se zřejmě nevyhne propouštění.
Pandí krize, i tak by jsme to mohli nazvat. Dříve velmi oblíbené mini do města se poslední dobou špatně prodává. Především proto, že se kategorie městských vozů rozšířila a v poslední době jsou kladeny důrazy na lákavý vzhled, moderní výbavu a nutnou dávku úprav dle přání zákazníka.
To však Fiat Panda ve směs nemohla splnit. Je sice nadprůměrně velká, ale chybí jí ten moderní střih. Změnu by mohla udělat Panda Cross, která bude navazovat na legendární Pandy s pohonem všech kol. Avšak v mezidobí, se situaci nějak vyřešit musí. Fiat tak odstaví výrobu.
Výrobní linky ve městě Pomiglianu budou nečinně stát od 16. do 27. října. Je to další z opatřeních automobilky. Zastavení výroby Pandy, předcházela odstávka výrobního závodu v Srbsku, kde se vyrábí Fiat 500L, který se v poslední době také netěší prodejních úspěchů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?