Nadvláda Renaultu Mégane RS nad Nürburgringem má dvě tváře. První je triumfální návrat na pomyslný trůn mezi předokolky, ta druhá je vypětí všech sil, nákladné úpravy a výsledek, ten tomu moc neodpovídá.
Inženýři z Francie museli sériový Mégane RS značně „očesat“ odlehčit a upravit a tím zvýšit jeho cenu daleko za hranici 1 milionu korun. A přes všechny tyto nákladné úpravy, porazili Leon Cupra 280 „jen“ o 4 sekundy. Nyní je „na tahu“ Seat. Ten připravuje speciální paket, díky kterému porazí Renault a stane se králem „ringu“ opět Cupra 280.
Kdo by si myslel, že tento paket bude stát víc jak čtvrt milionu (jak tomu je u Renaultu), tak se šeredně mýlíte. Seat za poměrně lidovou cenu, udělá z (již tak ostrého) Leona super ostré nářadí. Cena paketu bude v přepočtu 55 až 68 tisíc korun, podle toho, kde si jej pořídíte. Celkově tak Leon Cupra ve verzi „rekordman“ bude stát kolem 730 tisíc korun. Vzhledem k tomu, že Mégane začíná v základní RS specifikaci na 740 tisících, je asi jasné, že jeho pozice na trhu nebude příliš výhodná.
Zpět k paketu pro Leona Cupra. Ten bude obsahovat: lepší brzdy, sportovní lepivé pneumatiky, odlehčené kola a lepší aerodynamiku. To vše bude korunovat vyšší výkon. Ve hře je 300 koní, tedy 20 koní navrch. Smutná zpráva je, že tento paket bude k dispozici jen pro Leony v oranžové, nebo červené barvě a nejdříve od listopadu.
Zatím je však králem Nürburgringu stále Renault Mégane RS Trophy. Na další pokračování soutěže Seat vs. Renault si ještě chvíli musíme počkat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.