Nadvláda Renaultu Mégane RS nad Nürburgringem má dvě tváře. První je triumfální návrat na pomyslný trůn mezi předokolky, ta druhá je vypětí všech sil, nákladné úpravy a výsledek, ten tomu moc neodpovídá.
Inženýři z Francie museli sériový Mégane RS značně „očesat“ odlehčit a upravit a tím zvýšit jeho cenu daleko za hranici 1 milionu korun. A přes všechny tyto nákladné úpravy, porazili Leon Cupra 280 „jen“ o 4 sekundy. Nyní je „na tahu“ Seat. Ten připravuje speciální paket, díky kterému porazí Renault a stane se králem „ringu“ opět Cupra 280.
Kdo by si myslel, že tento paket bude stát víc jak čtvrt milionu (jak tomu je u Renaultu), tak se šeredně mýlíte. Seat za poměrně lidovou cenu, udělá z (již tak ostrého) Leona super ostré nářadí. Cena paketu bude v přepočtu 55 až 68 tisíc korun, podle toho, kde si jej pořídíte. Celkově tak Leon Cupra ve verzi „rekordman“ bude stát kolem 730 tisíc korun. Vzhledem k tomu, že Mégane začíná v základní RS specifikaci na 740 tisících, je asi jasné, že jeho pozice na trhu nebude příliš výhodná.
Zpět k paketu pro Leona Cupra. Ten bude obsahovat: lepší brzdy, sportovní lepivé pneumatiky, odlehčené kola a lepší aerodynamiku. To vše bude korunovat vyšší výkon. Ve hře je 300 koní, tedy 20 koní navrch. Smutná zpráva je, že tento paket bude k dispozici jen pro Leony v oranžové, nebo červené barvě a nejdříve od listopadu.
Zatím je však králem Nürburgringu stále Renault Mégane RS Trophy. Na další pokračování soutěže Seat vs. Renault si ještě chvíli musíme počkat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?