Nadvláda Renaultu Mégane RS nad Nürburgringem má dvě tváře. První je triumfální návrat na pomyslný trůn mezi předokolky, ta druhá je vypětí všech sil, nákladné úpravy a výsledek, ten tomu moc neodpovídá.
Inženýři z Francie museli sériový Mégane RS značně „očesat“ odlehčit a upravit a tím zvýšit jeho cenu daleko za hranici 1 milionu korun. A přes všechny tyto nákladné úpravy, porazili Leon Cupra 280 „jen“ o 4 sekundy. Nyní je „na tahu“ Seat. Ten připravuje speciální paket, díky kterému porazí Renault a stane se králem „ringu“ opět Cupra 280.
Kdo by si myslel, že tento paket bude stát víc jak čtvrt milionu (jak tomu je u Renaultu), tak se šeredně mýlíte. Seat za poměrně lidovou cenu, udělá z (již tak ostrého) Leona super ostré nářadí. Cena paketu bude v přepočtu 55 až 68 tisíc korun, podle toho, kde si jej pořídíte. Celkově tak Leon Cupra ve verzi „rekordman“ bude stát kolem 730 tisíc korun. Vzhledem k tomu, že Mégane začíná v základní RS specifikaci na 740 tisících, je asi jasné, že jeho pozice na trhu nebude příliš výhodná.
Zpět k paketu pro Leona Cupra. Ten bude obsahovat: lepší brzdy, sportovní lepivé pneumatiky, odlehčené kola a lepší aerodynamiku. To vše bude korunovat vyšší výkon. Ve hře je 300 koní, tedy 20 koní navrch. Smutná zpráva je, že tento paket bude k dispozici jen pro Leony v oranžové, nebo červené barvě a nejdříve od listopadu.
Zatím je však králem Nürburgringu stále Renault Mégane RS Trophy. Na další pokračování soutěže Seat vs. Renault si ještě chvíli musíme počkat.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?