Nadvláda Renaultu Mégane RS nad Nürburgringem má dvě tváře. První je triumfální návrat na pomyslný trůn mezi předokolky, ta druhá je vypětí všech sil, nákladné úpravy a výsledek, ten tomu moc neodpovídá.
Inženýři z Francie museli sériový Mégane RS značně „očesat“ odlehčit a upravit a tím zvýšit jeho cenu daleko za hranici 1 milionu korun. A přes všechny tyto nákladné úpravy, porazili Leon Cupra 280 „jen“ o 4 sekundy. Nyní je „na tahu“ Seat. Ten připravuje speciální paket, díky kterému porazí Renault a stane se králem „ringu“ opět Cupra 280.
Kdo by si myslel, že tento paket bude stát víc jak čtvrt milionu (jak tomu je u Renaultu), tak se šeredně mýlíte. Seat za poměrně lidovou cenu, udělá z (již tak ostrého) Leona super ostré nářadí. Cena paketu bude v přepočtu 55 až 68 tisíc korun, podle toho, kde si jej pořídíte. Celkově tak Leon Cupra ve verzi „rekordman“ bude stát kolem 730 tisíc korun. Vzhledem k tomu, že Mégane začíná v základní RS specifikaci na 740 tisících, je asi jasné, že jeho pozice na trhu nebude příliš výhodná.
Zpět k paketu pro Leona Cupra. Ten bude obsahovat: lepší brzdy, sportovní lepivé pneumatiky, odlehčené kola a lepší aerodynamiku. To vše bude korunovat vyšší výkon. Ve hře je 300 koní, tedy 20 koní navrch. Smutná zpráva je, že tento paket bude k dispozici jen pro Leony v oranžové, nebo červené barvě a nejdříve od listopadu.
Zatím je však králem Nürburgringu stále Renault Mégane RS Trophy. Na další pokračování soutěže Seat vs. Renault si ještě chvíli musíme počkat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.