Společnost Audi se definitivně rozhodla, že nová generace ostré Audi RS3 si nakonec vezme velké procento společných znaků od nedávno představeného konceptu A3 ClubSport.
Audi A3 Clubsport je vlastně pohled do budoucnosti, jak bude vypadat nová RS3ka. Další generace malé německé rakety se dočká zcela jistě dvoulitrového turbomotoru s pětiválci, který by mohl poskytovat výkon kolem 408 koní. Bestiálních 600 koní v podobě koncepční verze ClubSport tedy rozhodně nečekejte. Nové Audi RS3 se představí nepozději v tomto roce jako sedan a chybět mu nebude pohon všech kol quattro.
S motorem o objemu 2.5 TFSI by měla standardně spolupracovat 7-rychlostní S tronic převodovka S tronic, s níž bych vůz měl dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h kolem 4 vteřin. Očekávaná premiéra je naplánována na letošní ročník pařížského autosalonu, do prodeje vstoupí nejrychlejší model v řadě počátkem roku 2015.
Zdroj: motoring.com.au
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.