Letošní ročník motocyklových závodů MotoGP je opět plný těch nejlepších jezdců a tak se zde budou odehrávat ostré souboje.
Pro podporu co nejlepších výsledků se německý výrobce BMW rozhodl pro velice zajímavou věc, která má všechny jezdce důrazně přimět k co nejlepším výkonům na trati. Pro nejlepšího jezdce, který získá absolutní prvenství v kvalifikacích, bude připravena odměna v podobě nového BMW M4 Coupe, což je lákavá odměna, co myslíte?
BMW se zatím k této motivační odměně moc nevyjádřilo, ale na světe je už první snímek a jak je vidno, vůz nese oranžový lak karoserie Sakhir Orange Metallic a uvnitř čekají na majitele bílé kožené sportovní sedačky.
Pod kapotou se ukrývá 3,0-litrový TwinPower Turbo šestiválcový motor, který poskytne výkon 431 koní a 550 Nm točivého momentu. S ním sportovní německé kupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a maximálka je tradičně omezena na limit 250 km/h.
Zdroj: MotoGP přes Auto Evolution
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.