Jaguar potvrdil, že navzdory tomu, co nabízejí konkurenti, britský výrobce nebude nabízet pohon všech kol pro své výkonné „sporťáky“.
Ne, Jaguar se bude držet klasiky. Čtyřkolka do sporťáku prostě nepatří. Technický specialista Jaguaru, Tim Clark se nechal slyšet, že vývoj má jiné priority, než vyvíjet pohon všech kol pro své sportovní modely. "Sportovní vozy s pohonem všech kol, jezdí velmi odlišným způsobem. A to není ta cesta, kterou jsme chtěli jít s modelem R Coupé, "řekl.
Již po mnoho let, Audi nebo Porsche nabízí u svých výkonných vozů pohon všech kol. Nedávno se touto cestou vydal také Mercedes-Benz a začal nabízet svůj systém 4MATIC pro některé ze svých modelů, které mají tradičně pohon zadních kol.
Ačkoli Jaguar pohon všech kol pro sportovní kupé a kabriolety neplánuje, musíme zmínit připravované modely, které se zřejmě, bez pohonu všech kol neobejdou. Je pravděpodobné, že například sedan XE nebo crossover C-X17 tento typ pohonu dostanou.
Zdroj: caradvice.com.au
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.