Americký autoklub American Automobile Association provedl výzkum, který se zabýval celkové náklady na roční vlastnění automobilu.
Při výzkumu se zaměřili na americké majitele, kteří se svým středně velikým sedanem najezdí za rok 24 tisíc kilometrů. A od toho se také odvíjí všechny shromažďovaná data.
Náklady na palivo, údržbu, poplatky, pojištění, pokuty, myčku ale i ztrátu zůstatkové hodnoty, tento výzku zahrnul.
Konkrétně pro Hondu Accord, vyjde jeden rok provozu celkem na 9150 dolarů (cca. 180 000 Kč) v případě SUV, které je pro Američany velmi typické, je tato částka vyšší o téměř 2500 dolarů (cca. 50 000 Kč).
Zajímavé je, že největší podíl na této sumě má ztráta zůstatkové hodnoty vozu. Tento podíl je 39%.
Velké rozdíly jsou také mezi benzinovými motory s objemem větším než tři litry a dieselovými motory s objemem do dvou litrů. S tím jdou ruku v ruce i náklady na údržbu, které jsou u dieselů daleko vyšší než u atmosférických benzinových motorů.
Zdroj: The Wall Street Journal
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.