Letos v květnu půjde do aukce v Monaku velice vzácný a také nádherný Mercedes-Benz 300 SL, který prošel unikátní úpravou divizí AMG.
AMG dostal zakázku na moderní přepracování 300 SL od sultána z Bruneje, který si přál zachovat historický vzhled a zároveň luxusně vybavit interiér. Tento Mercedes 300 SL Gullwing pochází z roku 1954 a jeho číslo podvozku je 198040. Letos v Monaku tak zcela jistě bude o tento kousek velký zájem, divize AMG totiž upravila jen 9 kousků na světě, takže se defacto jedná o limitovanou ediční úpravu.
Tento 300 SL se zachoval čisté linky karoserie, hlavní změny se tak odehrály pod kapotou a v interiéru. U AMG se rozhodli odstranit původní motor a místo něj nainstalovat 6,0-litrový osmiválec s výkonem 380 koní a 578 Nm. Navíc, originální ramena a zavěšení zadních kol byla nahrazena speciálními díly od Bilstein.
Co se týče dalších změn, úpravy zahrnují i novou čtyřstupňovou automatickou převodovku, lepší kotoučové brzdy na všech kolech a citlivější posilovač řízení. Unikátní 300 SL nabízí kožené čalounění sedadel Nappa v kombinaci s Alcantarou, nový volant, dekory interiéru z uhlíkových vláken a hifi systém Sony s CD měničem.
Zdroj: RM Auctions
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?