Se zajímavým prohlášením přišel francouzský Peugeot, jenž včera oznámil, že druhá chystaná generace městského crossoveru 2008 bude nabízena také s hybridní pohonnou jednotkou Hybrid Air.
Koncern PSA představil zajímavou technologii hybridního hnacího ústrojí již na začátku roku 2013 a ke konci loňského roku se objevily první plány o tom, do jakých že segmentů značky bude tento motor zařazen. Nyní společnost Peugeot oznámila, že hybridní systém bude pro začátek nabízen právě ve druhé generaci Peugeotu 2008, jehož výroba má být zahájena v roce 2016.
Tento nadějný systém využívá benzínový motor, stlačený vzduch, hydraulické motorové čerpadlo a automatickou převodovkou s planetovým soukolím. To umožňuje vozidlu jet čistě pouze na benzín, vzduch a nebo na kombinací obojího.
Takovýto systém by umožnil vozu o velikosti Citroënu C3 nebo Peugeotu 208 dosáhnout průměrné spotřeby jen 2,9 litru na 100 km, přičemž emise CO2 by dosáhli hodnot 69 gramů na ujetý kilometr.
Zdroj: Peugeot
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?