Se zajímavým prohlášením přišel francouzský Peugeot, jenž včera oznámil, že druhá chystaná generace městského crossoveru 2008 bude nabízena také s hybridní pohonnou jednotkou Hybrid Air.
Koncern PSA představil zajímavou technologii hybridního hnacího ústrojí již na začátku roku 2013 a ke konci loňského roku se objevily první plány o tom, do jakých že segmentů značky bude tento motor zařazen. Nyní společnost Peugeot oznámila, že hybridní systém bude pro začátek nabízen právě ve druhé generaci Peugeotu 2008, jehož výroba má být zahájena v roce 2016.
Tento nadějný systém využívá benzínový motor, stlačený vzduch, hydraulické motorové čerpadlo a automatickou převodovkou s planetovým soukolím. To umožňuje vozidlu jet čistě pouze na benzín, vzduch a nebo na kombinací obojího.
Takovýto systém by umožnil vozu o velikosti Citroënu C3 nebo Peugeotu 208 dosáhnout průměrné spotřeby jen 2,9 litru na 100 km, přičemž emise CO2 by dosáhli hodnot 69 gramů na ujetý kilometr.
Zdroj: Peugeot
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.