Aktuální generace modelu BMW M3 a M4 nabízejí spoustu zábavy a adrenalinu, a to díky silnému motoru a lepší technice.
Nyní se ale objevují spekulace, že se údajně chystájí i ostřejší verze M3 / M4 CSL. Tu jsme mohli již spatřit, a to v několika předešlých generacích u modelu M3. Produktový manažer britského zastoupení BMW, Matt Collins, však ale v zápětí prohlásil v rozhovoru pro magazín Top Gearu, že se na odlehčené verzi M3 a M4 CSL rozhodně nepracuje.
Podle informací není potřeba vyvíjet speciální odlehčené verze, protože již základní provedení jsou vysoce výkonná a mají nízkou hmotnost. U modelz M3 činí hmotnost 1520 kg, u M4 pak 1497 kg, což je prý samotná dolní hranice, kam se dalo při vývoji zajít.
Toto tvrzení však ze strany Matta Collinse může být klidně i úmyslnou lží, aby se zbytečně neodváděla pozornost od nově představených verzí M3 a M4. Uvidíme proto, co nám automobilka v nejbližších měsících naservíruje, každá z generací M3 totiž dostala nějakou další speciální variantu.
zdroj: Autobild.de, BMW
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.